FrøkenSprøken Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Drar dere ut da, eller "tar dere med dere" foreldrene deres da, eller benytter dere anledningen til å dra på besøk til andre eller ut på byen/kino eller lignende? Grunnen til at jeg lurer er at svigerfar er på besøk nå, og når naboene tidligere i dag inviterte oss over på middag i kveld, svarte kjæresten min at "hvis pappa kan være med". (Det hadde rent praktisk gått bra, siden vi bor i blokk og kan bruke babycall) For meg blir dette litt spesielt, for når mine foreldre er på besøk benytter vi alltid muligheten til å komme oss ut en tur. Sist mamma var her satt hun barnevakt for både vår sønn og nabogutten, slik at venneparet vårt også kunne være med ut.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg ville sagt at dessverre passer det litt dårlig nå siden jeg har besøk av mamma og pappa. Man kan ikke forvente at en besteforelder er interessert i å sitte alene i deres leilighet når han er på besøk for å treffe dere.
erteposen + 4 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Vi drar ikke ut både lørdange og søndagen om de er her. Er jo koselig å være sammen når de først kommer på besøk, og godt med voksentid.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Stort sett sier jeg da at vi har besøk så det passer ikke, men det har kanskje skjedd 2-3 ganger i løpet av de siste 4 årene at vi har funnet på noe annet mens de er barnevakt. Synes liksom det er koselig å være med dem også siden vi sees så sjelden =)
Bunnies by night Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Vi sier at det ikke passer:) Foreldrene våre kommer jo for å besøk oss, så da anser jeg det for å være uhøffelig å skulle dra ut, dessuten så har jo jeg også mest lyst til å være sammen med foreldrene mine når de er kommet for å besøke oss. Noe annet er det hvis dette er planlagt en stund i forveien slik at foreldrene våre er klar over at vi skal ut denne helgen og at de har samtykket i å sitte barnevakt:)
IgglePiggle Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Lar absolutt ikke mamma og pappa el andre overnattene gjester sitte hjemme alene og vaere barnevakt naar de er paa besoek nei. De kommer jo for aa hilse paa oss og synes det er utrolig frekt aa si at de maa sitte barnevakt. Hadde blitt rasende om noen hadde gjort det mot meg og. At jeg var paa besoek og saa hadde de sagt at de ville ut og om ikke jeg kunne vaere barnevakt.. Hadde reist fra de paa flekken!
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 nå er det bare svigers som er på overnatting her da, siden mamma bor "rett borti her"... men vi benytter alltid anledningen til å dra ut da. De elsker ungene, og kommer igrunn for å se dem.... så de er bare glad te )
FrøkenSprøken Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2009 Vi kunne ikke ha funnet på å gjøre det dersom det var venner eller noen av svigerinnene mine, men når det er foreldrene våre synes jeg det blir noe annet. Vi bor langt unna de, og har aldri mulighet til noen form for avlastning, så når de er her benytter vi sjansen til å komme oss litt ut. Mine foreldre er ikke i hovedsak her for å besøke oss, men for å være sammen med barnebarnet sitt, og for å kunne hjelpe og avlaste oss litt. Jeg synes det er kjempedeilig å ha mamma på besøk, for hun vasker kopper, handler mat, står opp med guttungen og lager deilig middag. Og dette vet jeg at hun gjør fordi hun setter pris på å stille opp for oss. De er her ganske ofte, og vi er der i tre mnd av året, så tror ikke de tar skade av å ikke være sammen med oss. Bortsett fra svigerfar, tydeligvis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå