♥ anonym♥ Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 trenger kanskje ikke være så gode heller, men jeg skriver ofte feil på dette. pleier å skrive ett... ett vennskap ett ord ett spenna renn Osv.. dette lærte vi sikkert på barneskolen, men jeg har vist glemt det. så takk :-)
♥ anonym♥ Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2009 det kom ikke så godt frem at jeg lurer på regelen på dette og en forklaring. :-)
McRabarbragrøt Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Du bruker kun ett hvis du fremhever at det KUN er ett (antallsbeskrivelse). For eksempel, jeg spiste et eple i dag / Oppskriften inneholder ett eple.
Vinden blåser Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 husker ikke reglene jeg heller,men... jeg har et skap i gangen.. jeg har ett skap i gangen... sistnevnte forteller om antall skap jeg har. at antallet er i fokus.. i første setningen er det vel bare et tillegsord for å fortelle at jeg har et SKAP i gangen.. om du skjønner?
Vinden blåser Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=301893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå