Gå til innhold

Hvilken av disse bryllupskake hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bryllupsfest og driver og titter på bryllupskake. Jeg hadde egentlig lyst på noe fromage-aktig, litt fruktig. Er ikke så glad i marsipan. Hadde egentlig valgt en kake i fromage, men nå sier mannen min at han er uenig. Han vil ha etasjer med marsipan. Han mener de fleste liker marsipankake. Jeg vil ha den som heter "hjertekake" bare med fromage.

Hvem hadde dere valgt blant disse? (vi er 60 pers, og 4 etasjer er litt dumt da det blir enda dyrere) Jeg vil ha den som heter "hjertekake" på side 4, bare med fromage.

http://www.butterfly-bakeri.no/admin/common/getImg2.asp?Fileid=1319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... ser jeg gjentar meg selv litt vel her, men :)

Skrevet

Synes ikke designet på kakene på den siden var det beste jeg har sett, men vil bare skyte inn en ting; man trenger ikke å ha det samme i alle etasjene!

Selv valgt vi å ha en "sugarpaste coating" istedet for marsipan, mest fordi den blir heelt hvit. Aner ikke hva det heter på norsk, men er et fint alternativ.

Ikke alle liker marsipan nei ;)

Skrevet

Vi hadde den hjertekaka du har lyst på, men vi hadde marsipan vi da. Er enig med mannen din ang å ha marsipankake. ;o)

Skrevet

Ok, ble den "godt mottatt"? Bestilte du fra samme sted?

Skrevet

Ville ikke valgt noen av dem..! Sorry...!

Men hvis jeg hadde måttet velge, hadde jeg valgt hjertekaken. Mannen her ville valgt den over, hvis han hade måttet velge ut av disse. Så på bildene han også, da vi også skal gifte oss:-)

Selv har vi tenkt på en sjokoladekake, som er hvit belagt:-) Hvordan vet vi ikke enda.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din altså.. marsipankake er heeeelt klart best! :-)

Skrevet

Joda, ble godt mottatt den. Bestilte ikke fra samme sted, var ikke helt identisk, men bortimot. :o)

Skrevet

er enig i det med marsipan..marsipan og bryllupskake hører sammen på en måte...

men herligehet er deres valg..

hva med å ta begge deler??

et hjerte i hver type, eller ha forskjellig kake i foskjellig etasje??

de har nok sine trisk slik at noe sånnt vil se både stilig og tradisjonelt ut :)

Skrevet

Det var akkurat det vi hadde, Sweet caramel :)

Skrevet

Den fineste bryllupskaken jeg har sett så jeg i et bryllup vi var i i sommer. Det var en fromagekake, med mandelbund med kakao, rød/rosa fromage, et tynt lag med rød gele, og pyntet med masse friske bær og frukt på toppen. Den de hadde var i tre etager, og jeg tror den var hjemmelagd... Altså, noen i familien, og ikke et bakeri.

Litt sånn Pascal-stil på kaken, og frisk og god.

Virkelig deilig med en slik kake, da:)

Vil gjerne ha en slik kake selv, for er heller ikke så glad i marsipankaker.

(Bare som et lite apropos: venneparet vårt hadde ordnet det slik at kaken matchet resten av pynten, slik at resten av pynten også gikk i offwhite og rødt. Til og med hårpynten til bruden var rød. Så det var et ufattelig gjennomført bryllup.)

Skrevet

Jeg har ikke sett på linken din, men ville bare si at i venninna mi sitt bryllup hadde de 3 etasjer med sjokoladekake...

Vi hadde to runde fromasjkaker (sjokoladebunn m bringebærfromasj oppå, og et tynt lag med bringebærgele helt på toppen (de har den på Baker Brun om det finnes der du bor)) som stod ved siden av hverandre med en sjokoladebro i mellom... Vi hadde også en enslig marsipankake, men den ble ikke spist noe særlig av. Vi var bare 25 gjester da....

Skrevet

Vi hadde hjertekake, med sukkerpasta (ligner på marsipan)...

Det spiller ingen rolle hva "alle" liker, det er DERE TO som bestemmer hvordan kaka skal være! =)

Skrevet

Ville mye heller foretrukket fromagekake enn marsipan. Marsipan er kjedelig, ordinært og litt gammeldags synes jeg.

Har sett og smakt mange gode bryllupskaker som ikke er marsipan.

Skrevet

Hadde ikke gått for marsipan. dvs ikke hvis ikke dere vil ha et bryllup som er som alle andres. Har vert med og arrangert over 100 bryllup og "alle" har den marsipankaka. Fin utenpå, ja, men kjedelig inni.

De beste bryllupskakene jeg har vert borti er de som har våget å tenke litt utenfor boksen. Og drit nå i hva "alle" ville like? De fleste marsipankakene står det mye igjen og så sipser gjestene alle de spennede kakene som folk bringer med seg i stedet. Men har du en flott feks fromasjkake eller noe annet utradisjonelt så spiser folk bryllupskken din opp - og det er vel det dere vil, ikke ha en kake til mange tusen som står urørt.

Og ikke minst: Dere skal ha en kake som DERE syns smaker best, ikke alle gjestene.

Skrevet

Hmmm.... ja... problemet er bare at vi er uenige.... sukk...

Skrevet

Jeg kjenner han som laget bryllupskaken til Martha og Ari, han laget også min og han har åpnet konditori nå.

Dersom du vil ha noe friskt og fruktig er han norges beste på dette og har vunnet flere priser for sine fruktkaker.

(ikke er det så dyrt heller!)

Hjemmeside;

www.condelica.no

Skrevet

Takk, men bor nok altfor langt unna...

Skrevet

Åh, noe sånt hadde vært toppen for meg :) Men får vel kanskje höre litt på mannen min, som vil ha marsipankake :/

Skrevet

Vi hadde bare en marsipankake ved siden av fordi som vil ha det:)

Skrevet

Ja,kanskje jeg kan pröve meg på den.. hehe... Men han er litt opptatt av at det er kun èn gang i livet man kan ha en ekte bryllupskake i marsipan med flere etasjer...

Skrevet

Ha, ha. Det positive er at mannen din er engasjert da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...