Nr. 4 på vei Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Jeg fikk godgutten på egentermin 27. januar. Jeg sto opp ca kl 4 om natta, hadde 5-6 minutter mellom rieneog fikk derfor ikke sove. Vekket mannen min rett før kl syv, så han kunne ta seg av guttene mine på 10 og 12 år. Orket ikke noe mas fra dem på det tidspunktet. Fikk min mann til å fylle badekaret for meg, for tenkte at det kanskje kunne hjelpe på smertene. Mens jeg satt der, tok han tiden på riene som da var ca 2 minutter imellom, og varte ca 1 minutt. Vi ringte på føden og fikk beskjed om å komme inn til en sjekk. Vi kom inn ca kl 9, snakket med jordmor som sjekket åpning og den var 4-5 cm. Dermed fikk vi fødestue. Riene økte og ble verre etter sjekken, så satt en stund med rispose som hjalp godt på smertene. Gikk opp i badekaret der også og det hjalp godt på en stund. Da jeg gikk ut av, ville jeg prøve lystgass, men fikk ikke den til å funke. Prøvde å ytre ønske om epidural, men jordmor sa jeg ikke hadde tid til det. Hun hadde sjekket åpning igjen og den var da på 6-7 cm. Da var kl ca 10.45. Jeg var ikke helt enig i det, for det ville jo være lenge til babyen var ute. He he... Endte med å legge meg i badekaret igjen rundt kl 11. Riene økte på og jeg hadde stort behov for å presse. Fostervannet gikk kl 11.33 og kl 11.53 var Steinar på 4130g og 53cm ute. Han ble født i badekaret og det er absolutt å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå