gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Da er vesla kommet. Det startet på søndag 25.jan med kynnere og en følelse av at det var i gang. Kynnerne ble borte men kom tilbake på kvelden ved elleve tida. De var nokså sterke og jeg følte at jeg snart skulle dra. (Har hatt styrtfødsler, og fått beskjed om å dra fort.) Har også en times kjøring til sykehuset.. Etter ei stund fikk jeg hjem samboer (fra jobb) og vi kom til sykehuset ca 0430. Ble undersøkt og jeg var umoden.. Heldigvis slapp jeg å dra hjem pga av det også tidligere har skjedd fort når det først har startet.. Vel, jeg gikk med prekestol og hadde etterhvert ganske sterke smerter. Ble undersøkt igjen rett før halv åtte og hadde da plutselig 5cm åpning. Rett før åtte var det sju cm og jeg kjente pressetrangen komme. Samboer og jordmor fikk lempet meg opp i senga og etter noen forferdelige vonde rier kom endelig jenta ut. Det gikk så fort at de måtte holde igjen jenta så jeg skulle slippe å revne. Kunne presset ho ut på et press, men pga at de holdt tilbake ble det tre-fire press. Slapp å sy.. En utrolig deilig følelse da jeg fikk ho opp på bringa mi.. Ho ble etterhvert målt og veid, og ho var 2970 g, og 48 cm lang. 33,5cm rundt hodet.. Helt perfekt lita frøken som fikk 10 på Apgar score.. Tok puppen med en gang. Fikk noen fine dager på sykehuset på Lillehammer før vi dro hjem i går.. Koser oss masse alle fem.. Litt sjalusi er det nok, men ting går seg til etterhvert.. Lykke til alle dere som går og venter på nurket deres..
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2009 Glemte å skrive at ho var ute 08.19.. Så en rimelig kjapp fødsel.. Rakk heller ingen smertelindring.. Ønsket det, men hadde ikke tid.. Kun varmeposer som absolutt anbefales..
Nr. 4 på vei Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Gratulerer så mye med prinsessa! Kos dere masse!
Sol + spire Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Virket som en flott fødsel. Gratulerer så masse med prinsessa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå