Gå til innhold

Imponert over alenemødre!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg er imponert over de alenemødrene (ok pappaene også) som faktisk klarer å fungere! Jeg har vært alene med min lille skatt i en uke, og jeg var helt utslitt. Full jobb, henting i barnehagen, mtlaging, leking, bading, legging, rydding og opp om natten flere ganger fordi hun får tenner... Hadde faktisk ingen anelse om at det var så slitsomt å gjøre alt alene... All ære til dere som gjør denne jobben på en utmerket måte!! Jeg var veldig glad da pappan kom hjem. Ikke minst fordi det var ensomt å ikke kunne dele alle de gode historiene fra dagene som gikk.. Og tusen takk til min mann som gladelig er superpappa!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke slitsomt og være alenemamma. det er veldig veldig koselig :-)

Skrevet

Takk;) Og i tillegg dtil det du skriver har vi ansvar for økonomien (jeg er en arbeidende alenemor), for vedlikehold av hus, hage og bil etc etc

Skrevet

Takker, men når en ikke vet så mye annet, så er det jo greit:)

Syns det er bedre og enklere å være alene, enn å ha en annen voksen i huset som egentlig bare går i veien og lager uro og bråk(et ekstra "barn").

Skrevet

Det er selvfølgelig noe annet når man er vant til å styre alt alene... Men jeg er fremdeles imponert over det mange av dere får til!!

Skrevet

Det kan væres slitsomt til tider å være alene med ettåring og i tillegg studere, men jeg må si at jeg er positivt overrasket over hvor lett det egentlig er. (hadde forventet at det skulle være verre) Men på en måte så synes jeg at jeg er utrolig som får muligheten til å knytte så nært et bånd til datteren min, og ikke minst at vi koser oss så utrolig masse sammen:)

Skrevet

jeg har vært alene hele tiden emd min lille på 18mnd, og jeg er glad jeg ikke er så avhenig av en mann om jeg skulle blitt sliten av en uke uten mann;)

Skrevet

Enig i det. All ære til dem.

Men nå har jeg vært flere uker uten min mann pga jobb, og vi har 3 barn.

det funker, men jeg er kjempesliten. Jobber 100 % i tillegg.

Våger meg på en påstand her og det er at det er lettere for aleneforeldrene, enn for en som er alene noen uker.

Hvorfor; jo fordi de etterhvert legger opp livet sitt etter en person. slik det er hos oss, så er det et liv (praktisk sett) lagt opp til å takles av 2 stk, og når han reiser må det takles av en.

Hadde jeg faktisk vært alenemor hadde jeg gjort det annerledes; flyttet jobb nærmere barnehage osv osv......

Skrevet

Takk, har vært alene siden dag en. Ingen pappa som jeg deler noe samvær med, men merker ikke hvor sliten jeg er før bestemor har barnet en dag eller to.

Skrevet

Takker og bukker... Jeg var alene i tre år med mine to barn, fra dagen yngste jenta ble født..og eldtste mann var 2... Har heldigvis funnet lykken på ny...og bare koselige minner fra mine tre år sammen med mine to barn.. Men det er deilig å høre at noen ser hvor mye jobb, ansvar, gleder og sorger...Veldig koslig at du forteller din erfaring til alle her på bim!! setter pris på det..

Men må jo si at det mann må klare klarer mann som regel..og hvis man vet at mannen kommer hjem er man instilt på noe annet enn om du vet du er alene....

Skrevet

Jeg hadde heller aldri klart å være alenemor. Høres trist og slitsomt ut å ikke ha noen å dele sorger og gleder med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...