Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, for jeg har jo vært så opptatt med den nydelige lille prinsessa vår.

Det hele startet fredag for ei uke siden. Jeg var dødslei av å være gravid; sure oppstøt, leggkramper, ikke klarte å få på meg skoene, fant aldri noen god sovestilling etc... Ja, dere kjenner dere sikkert igjen.

På bakgrunn av dette fikk jeg jordmor til å strippe meg forrige fredags formiddag. Timene etterpå gikk og jeg kjente fint lite. Etterhvert begynte det å murre litt, som mens smerter. Først var ubehaget konstant, deretter kom det takvis og ut over kvelden ble takene vondere og med kortere mellomrom. Kl 0030 dro vi inn til sykehuset for en sjekk, men det ble ikke nødvendig... Vi ble i stedet eskortert rett inn på fødestua. Jordmor undersøkte meg og fant 5 cm åpning. Riene tok seg raskt og kraftig opp, og en halv time senere hadde jeg 9 cm åpning. Jeg fikk egentlig aldri noe trykketrang, men da jordmor så masse av hodet ba hun meg begynne å trykke. Jeg hadde egentlig veldig lite lyst til det pga smertene, men jenta måtte jo ut så jeg fulgte ordre. Etter 15 min trykking, 1,5 timer etter at vi ankom sykehuset, kom vår skjønne lille prinsesse til verden.

Nå koser vi og storebror oss hjemme med søte lille Eirin, og det er en fryd å atter en gang kunne kle på seg skoene, ligge på magen og vandre rundt omkring uten bekkensmerter. Ahhhhh! :) Gled dere! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grattulere så masse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...