Gå til innhold

Tips til noen gode forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått meg lån i banken og skal nå ut å kjøpe meg leilighet. Problemet er at alt jeg eier er min seng og møblene på min sønns rom, leiligheten vi bor i nå er leid med møbler. Jeg trenger derfor å ta opp et forbrukslån slik at vi får kjøpt oss det nødvendige av møbler som sofa, vaskemaskin, kjøleskap etc.

Vet du om et godt forbrukslån som du har eller har hørt mye bra om?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det beste tipset er å ikke ta forbrukslån. kan fort bli en knipe man ikke kommer ut av.

er utrolig mye som gis bort eller selges utrolig billig på finn.no. selv hadde jeg bare ting jeg hadde fått gratis her og der, men litt etter litt bytta jeg ut og etter ett par år hadde jeg bare nye ting hjemme. uten å ta lån...

forbrukslån er jo bare helt sinsykt dyrt. men du velger jo det selv, vet bare at de fleste jeg kjenner som har brukt det tror at det skal gå fort å betale ned, men det blir ofte ikke sånn og etter 3-4 år skylder de fortsatt nesten like mye.

lykke til

Skrevet

Da jeg kjøpte meg leilighet spurte jeg banken pent om å få låne noen titusener ekstra til møbelkjøp inkludert i boliglånet, og det gikk greit.

Da jeg solgte leiligheten min noen år senere var alle hvitevarer inkludert. Dvs de fikk dem mot at jeg slapp å vaske ut etter meg.

Skrevet

Ikke ta opp forbrukslån.... Heller prøv og få lit større lån på leilighet!

Skrevet

Ikke ta opp forbrukslån. Ta heller og be om et høyere huslån, slik at du får kjøpt det du trenger.

Jeg startet i kjøpt bolig med senger, en TV, en stol og et bord(som var arvet/brukt).

En finner ting underveis, noe gratis, annet på salg og brukt. Så bytter man ut etter hvert som en har råd til det. Og slik øker en det man eier.

Skrevet

HI her,

Takker for gode råd, detter var info. jeg ikke visste om. At man kan bruke boliglånet til å kjøpe inn ting, problemet er at jeg tror jeg har sprengt alle regeler osv da det kommer til dette boliglånet. Bankmannen har vært veldig snill med meg og gitt meg mye ,mye mer enn hva jeg har krav på slik at jeg kan by på drømmeleiligheten min i morgen. Om leiligheten går til verditaks og jeg skulle få den så er der noe der tilovers som jeg kan spørre pent om å få låne til de nødvendige møblene. Bankannen min er så mennesklig at jeg tror ikke det skal bli noe problem, om det virkelig er mulig det dere skriver.

Tusen takk for gode råd, ser at jeg må holde meg unna forbrukerlån...

Skrevet

Du kan jo også gå på finn.no og se om du får tak i gratis møbler! Forbrukslån er noe dritt.

Skrevet

Sett inn en annonse i avisen der du skriver at du ønsker ting gratis eller for en billig penge. Evt hva du trenger. Veldig mye man kan få ut av slikt. Mitt søskenbarn fikk utstyr til nesten en hel leilighet på denne måten, og det var fine ting.

Greiere å kjøpe seg ting ettrhver når man ser hva man faktisk trenger og har spart seg opp penger.

Min mann tok seg opp forbrukslån for å kjøpe hvitvarer og noen andre ting når han kjøpte seg hust her. Det har gjort økonomien hans elendig. Nå er det snart borte, men det har gitt oss mange grå hår. For dt gjør økonomien bare dårligere lenger. Ett forbrukslån hjelper ikke når man ikke har penger til å kjøpe slikt i førsteomgang heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...