Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hopper inn her jeg da, er 28+1 i dag:)

Jeg lurer på om vankopper er smittefarlig for fosteret når jeg selv har hatt vankopper som liten.. "Alle" barna i barnehagen til minstemann er eller har hatt vannkopper nå, og det kan se ut til å være på vei hos min sønn.. Har prøvd å lese litt om det, men finner ikke noe klart svar... Noen som vet??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal nok gå bra så lenge du har hatt vannkopper, utbruddet vil jo være over igjen før du evnt. føder selv om sønnen din også får det nå.

Skrevet

Ingen fare når du allerede har hatt vankopper nei. Alle nygravide skal testes og er man negativ og utsettes for vannkopper kan man få behandling ved sykehusinnleggelse.

Men du kan puste lettet ut :)

Skrevet

Jeg ble ikke testet for vannkopper, så ble stor ståhei når det var smitte i barnehagen hvor jeg jobber. Fikk beskjed om å komme meg til lege, ta en test for å finne ut om jeg hadde hatt det. Samtidig skulle jeg begynne på kur i tilfelle jeg skulle være smittet. Kuren er relativt uprøvd, så jeg tok sjansen og valgte å la være. Testen viste at jeg har hatt det, og da kunne jeg ha hvor mange vannkoppe-barn jeg bare ville rundt meg. Så ja, du kan visstnok bare ta det helt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...