Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Greit at damer og menn skal ha de samme rettighetene og pliktene osv. MEN likestilling betyr faktisk ikke at damer og menn skal være LIKE!! Nei, veldig mange menn hadde ikke klart å planlegge et bryllup alene, i hvertfall ikke et som hadde vært tilfredsstillende for alle parter! Det er en grunn til at mange pappaer tar med seg ungen i butikken i bare pysjen, eller drar på tur uten ekstra bleier, eller glemmer å ta med smokk osv, sånne ting som de fleste mammaen klarer å tenke på. Fordi menn som regel ikke er særlig detaljorientert!! Så da sier det seg selv at det blir vanskelig for mange menn å klare å sette sammen f.eks. et bryllup!! Hallo, ikke bli helt fikserte da damer, vi har lov til å være forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg tror på samarbeid,ikke likestilling... =)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Kanskje jeg er rar, men ser ikke problemet med at pappar tar med seg barna i butikken i bare pysjen, er ikke stor forskjeld på en pysj og en joggedress, bleier er det bare å kjøpe (vi bruker TB, men ungen får ikke varige men av å bruke papirbleier av og til), å de fleste barn greier seg uten smokk om de absolutt må. Grunnen til at vi mødre husker bleier ect, er fordi vi stort sett har mye tid med barnet, å vi lærer å huske på slike ting av erfaring , istarten så kunne jeg selv greie å ta med forlite bleier, glemme ekstra smokk osv. Jeg var i allefall ikke noen ekspert 2 dager etter ungen var født, jeg lærte med tiden. Akurat som menn gjørt, HVIS de får muligheten til å feile, uten å bli rettet på av en mor som står å passer på at pappa gjør ting på akurat den måten hun selv mener er riktig. Tror de fleste menn hadde greid å planlegge et bryllup, om de fikk muligheten. Bryllupet ville kanskje ikke blitt akurat som bruden ønsket, men så blir sikkert ikke bryllupet akurat som brudgommen ønsker når bruden planlegger heller.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Grunnen til at de glemmer slikt er at de for pokker aldri får lov til å prøve å huske det heller da- av psyko kontrollfriker av noen kjerringer som knapt lar pappa få røre den stakkars ungen!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Hvor vil du med dette innlegget HI? Likestilling betyr da ikke at kvinner og menn skal være like, men ha samme rettigheter og plikter! Og det er viktig det! Jeg er overbevist om at menn klarer det de vil, både og planlegge bryllup og huske alt til barnet, men de må få sjangsen til å gjøre det, og ikke minst må de få gjøre det på sin måte og ikke slik som kona-mor ønsker at han skal gjøre det. Tror hovedgrunnen til at mange menn er "uduglige" er at de har kaklehøner til kjærester som maser, kritiserer og vil ha alt på sinn måte....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 det var et program på nrk 2 (eller 3) I går tror jeg det var og det handlet om ulikettene mellom menn og kvinners hørsel og syn (og da i forhold til pass av barn) . Tror det var et dansk program.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Det programet så jeg også. Og dette med at det biologisk var store forskjeller mellom kvinner og menn var det en dame (som jeg desverre ikke fikk med meg utdannelsen til) som mente. Hennes påstander ble kraftig kritisert av andre, blant annet en hjerneforskjer (?) fra NTNU. Og jeg synest det er veldig viktig at vi ikke tar dette som fakta, da det er svært omstridt!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 mamma er MAMMA pappa er PAPPA det er forskjellen mellom oss som gjør begge unik!!)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Ja, ja hi hvor fant du den dumme mannen? Tjener han virkelig mer enn deg når han er så dum. Min mann klarer å ta med seg ungene med vanlige klær. Han klarer å lage et bryllup. Og jeg er faktisk ikke kontrollfrik og sjekker alt han gjør. Alt trenger faktisk ikke å gjøres på min måte for å være greit. Da kan man jo like godt si at man ikke skal ha lik lønn for likt arbeid, det er jo forskjell. Det er din tankegang bare omvendt. Skjerp deg, Hi. At du har funnet deg en idiot betyr ikke at vi andre har det. Min mann er meget oppegående og klarer fint og tenkte to tanker på en gang. Og jeg tror ikke han er spesiell!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Ja, ja ikke kom og klag seinere når dere opplever urettferdighet på jobb eller liten pensjon. Dere har fortjent det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå