Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hei! Jeg har en gutt på ett år. Han sover to lurer i løpet av dagen, fra ca 9.30-11.15 og fra 14.30-16.00. Han blir lagt mellom 19.30-20.00. Han sover greit om natta, må inn å gi han smokken av og til. MEN han våkner tidlig, ca halv seks. Før måtte jeg stå opp me han da. Men nå gir jeg han pupp også sover han to timer til. Lurer på om jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste ved å amme han så tidlig? Kanskje han til slutt våkner tidlig fordi han vet han får pupp da... Og en dag må jeg vel venne han av me dette opplegget også... Vi sluttet med nattamming da han var syv måneder, begynte også å sove på eget rom da. HVA ER DIN ERFARING PÅ DETTE OMRÅDET? Veldig takknemlig for svar;)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Kjenner igjen problemet. Gutten vår også hadde en lang periode der han våknet i 5-6 tiden, fikk pupp og sov en time til eller to. Etterhvert ble det verre og verre. Til slutt bestemte jeg meg for at han ikke skulle få noe som heldst før 7 på morgenen, verken pupp eller mat. Om han våknet på natta fikk han tilbud om vann. Tok gjerne noen slurker men fortsatte å sure en stund. Om han satte seg opp sa jeg bare er natta og nå må du sove. Sån holdt vi på helt til hvan gav seg. Nå sover han stort sett fra han legger seg til 06.30 - 07 uten å våkne. Er verdt med et forsøk på null service, bytte ut puppen med vann og ingen kos og klapp på natta. Vær konsekvent og prøv det en stund om du vil gi opp. Funket iallefall bra for oss
Rebekka og tre vidundere Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Min gutt er også ett år. Han er veldig lik din i rutiner. Han har de siste mnd våknet ca kl 6. Fram til han var 11 mnd tok jeg ham opp i sengen og ammet ham. Som oftest sovnet han inn igjen til ca kl 8. Den første januar var det slutt med puppen. Så nå har han de samme rutinene, men ingen pupp. Han våkner i 6- tiden, får komme opp i sengen vår, suger på smukken og koser en halvtime til en time ved siden av meg. Dessverre sovner han ikke inn igjen særlig ofte. Det gikk veldig fint at han ikke fikk puppen mer. Måtte være litt streng i to-tre dager, så var den glemt! Jeg skulle gjerne selv hatt tips for å få gutten vår til å sove lenger om morgenen, men vet ikke om noen lure triks. Lykke til videre med gutten og de tidligere morgenene!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #4 Skrevet 31. januar 2009 Takk for svar! Dette er vel (som vanlig) en ting det er få fasitsvar på. Hvor man bare må prøve seg litt frem og stole på magefølelsen. Akkurat nå er det så deilig at han sover et par timer etter morgenpuppen, så jeg fortsetter en stund til. Men innser at jeg må venne han av med det før eller siden. Gikk bra å venne han av med pupp på natta så eg håpe dette også går greit.. Når har deres små siste lur på dagtid?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 snuppa vår våkner også i 6-tiden.. litt slitsomt noen ganger, men .. hun vil aldri sove igjen nå hun først våkner (etter dupp, og om morgenen) de siste dagene har vi gjort oss selv n liten bjørnetjeneste ved å la henne få litt banan når hun våknr (står opp og skiftr bleie, så går vi på kjøkkenet og henter, hun viser vei for å si det sånn slutta md nattmat i jula, og dette blir jo nsten litt nattmat, selv om vi sier dt er morran ettr kl 6.. :s noen ganger dupper hun av litt, andre ganger liggr hun bare og koser i en halvtimes tid før hun blir urolig og maser om å stå opp. hun har forresten bare en lur siden hun begynt i bhg i okt, ca 11.30-12.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå