Gjest Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 noen som såg nyhetene nå nettopp? noen i stavanger? som hadde funnet et nyfødt spedbarn i en plastikkpose utfor et hus.. helighet. at noen kangjøre sånt.. heilt forferdlig. tenk på alle som ikke kan få barn... å tenk på ditta litte uskyldige barnet.... hvem fortjener sånt?? blir så sint.. håper de finner "morderen"!!!!!!!!!!
Underveis --> Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Dette vet vi ikke noe om! Det er ingen som har sagt noe om dødsårsak, eller hvor gammel barnet var. Greit å ikke lete etter "mordere" før vi har etablert de enkleste fakta, er du ikke enig? For alt vi vet ligger det en annen tragisk historie bak, og da skal vi _ikke_ slakte noen før vi vet noe mer.
Line3 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Veldig enig med "underveis". Jeg synes også det er fryktelig selvfølgelig, og værre føles det når man leser om det mens babyen sparker i magen. Men.... Muligheten for at det finnes tragiske, spesielle omstendigheter når noen kan finne på sånt er jo absolutt stor. En skal være forsiktig med å dømme før man vet, og i mange tilfeller nesten til og med da.
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 ja jo selvfølgelig. men hvorfor ikke oppsøke hjelp? ringe på hos noen? oppsøke sykehuset hvis barnet er dødt? istedetfor å bare legge det fra seg? og i en plastikkpose? nei jeg skjønner ikke helt den da. du får morsinstinkt uansett. og dette er ikke noe du bare gjør uten videre..
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 uff ja det er helt grusomt! jeg tror at noen som klarer å legge et nyfødt barn i en pose og gå, ikke kan være helt friske. det har vel uansett vært noe helt tragisk bak, men det er ubeskrivelig kaldt gjort å legge posen med en nyfødt baby i en hage og gå. de sa forresten på radioen at barnet var nyfødt, men at de ikke kunne oppgi kjønn eller om barnet var skadet. jeg blir helt uvel av sånne ting. helt klart at man reagerer enda sterkere når man har barn, eller barn på vei. Håper foreldrene blir funnet og blir tatt hånd om, og blir gitt den hjelpen de trenger så dette ikke skjer igjen.
Ane med lillegutt Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Det er forferdelig, mem har dere ikke tenkt og lest litt her inne om både depresjoner og psykoser som kan forekomme rundt fødsel? Og det at en av dere sier at morsfølelsen kommer uansett? Vel, det er vel mange nok der ute som har erfart at akkurat den kan la vente på seg... Jeg blir forferdelig opprørt av slike nyheter, men som sagt før, det er egentlig ikke rett å dømme uten å vite... Det betyr ikke det samme som at man syns det er rett vet dere...
Hakkamella Skrevet 31. januar 2009 #7 Skrevet 31. januar 2009 Hører akkurat på nyhetene. Babyen var 1 time gammel. Uklart om den var dødfødt eller har dødd etter fødsel. Den var ikke pakket i plastikk, men i papirpose. Det kan være mange grunner til at man gjør en slik handling. Alt fra psykisk ubalanse eller hjerteråhet til at man i sjokk over at babyen er død gjør handlinger man aldri ville funnet på ellers. Kanskje sorgen var for uutholdbar? Kanskje noe i morens livssituasjon var så forferdelig at hun ikke kunne takle det på annen måte? Vi vet ikke. Det er så lett å dømme uten alle fakta. Men uansett synes jeg det er en horribel historie! Tenk så fælt å finne den lille babyen da!!!!!! Tror jeg hadde blitt helt hysterisk hvis jeg fant den i min hage!
KirstenAnn64 Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Jeg tror man må tenke litt annerledes. Tror nok ikke dette dreier seg om en morder, men om en veldig tragisk hendelse. Antageligvis er dette snakk om en tenåringsjente som har holdt sv.skap skjult for foreldrene, å som har kommet i fødsel og ikke har hatt noen som helst form for mulighet til å beholde barnet. Synes også dette er hårreisende men det er nok en historie bak som vi ikke vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå