Gå til innhold

Er det flere Oslokvinner 30+


Hansine lengter sårt

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er andre oslojenter 30+ som også venter barn i oktober. Kanskje vi kan dele litt sammen. Har ikke så mange andre i nær omkrets som skal ha barn nå. Enten har de barn, eller så er de single...

Selv er jeg 36 år og skal ha i oktober. Veldig fornøyd med det. Vi har prøvd i flere år, og nå kan vi glede oss over endelig å bli foreldre! Jeg skal nyte tiden fremover og ta vare på meg selv og gjøre ting jeg liker, slik at jeg trives og den lille vil ha det godt. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Jeg er 34 år og venter nr. 2. Har en gutt fra før på 20 mnd. Bor på Frogner i Oslo og trives med det.

 

Hvor i Oslo bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Jeg er 32 og venter på førstemann. Bor på Helsfyr. Hadde vært hyggelig å hatt noen å dele gleder og erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her venter barn nr 2 oktober. Har ei jente som blir 2 år i mars. Jeg blir 33 år til høsten. Og bor på Årvoll.Forrige svangerskap var jeg på masse treff ( har fortsatt kontakt med de da) Det er utrolig hyggelig å møtes og skravle om hvordan ting går. Snakke om alle ting man lurer på underveis. Er alltid godt å ha noen som er i samme situasjon. ( alle venner blir jo lei av at vi alltid skal snakke om "babyen i magen og alt som hører med.....)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er 33 år og venter barn for første gang! Termin ca 17 oktober.

Bor på Ensjø og vil gjerne treffe andre som bor i Oslo og har termin i oktober. Mine beste venner bor i Rogaland så jeg savner noen å dele erfaringer med.. Har ikke fortalt det til noen enda, bortsett fra min kjære!

 

Lyst å dele deres erfaringer med meg?

Jeg har bi-jobb som babysvømme instruktør - stor trives med det! Har fått min dose babyer hver uke..

 

arim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter. Hyggelig å se at noen prøver å samle oss over 30 for felles glede og deling av erfaring. Selv er jeg 39 år med termin 15 oktober med barn nr 2. Antar at jeg topper aldersspekteret her og gleder meg til å lese hvordan graviditeten utvikler seg for dere alle. Bor på Grunerløkka. Strever litt med en meget vanskelig arbeidsgiver selv om jeg har alt mitt på det tørre. Kan være fint å evt dele ulike erfaringer også på dette området. Er så spent og glad. Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Er 31 og gravid med nummer 1! Veldig spennende tid framover. Bor på Majorstua. Er det noen av dere som har tenkt på ultralyd enda? Jeg har lyst til å ta UL i uke 11-12. Er kjempespent på å se nurket på skjermen. Jeg har sett at de gjør det på Volvat og Majorstueklinikken. Har noen noen erfaring om dette, eller hørt noe bra eller dårlig? Kos dere med graviditeten, alle sammen! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fant ut at jeg var gravid i går (oi!!) og har termin i oktober (ca 13.) - jeg er 32 år og bor i Oslo - Fagerborg/Bislett-området. Føler meg overveldet, gledesstrålende og livredd på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er 33 år og har ei datter som blir 2 i mars. Har termin 30 oktober om alt går bra, og bor på Grorud :-)

 

Ble kjent med en helt fantastisk gjeng via bim sist jeg gikk gravid, og vi har fortsatt kontakt. Er alltid moro å ha noen å dele erfaringer med underveis i svangerskapet....er ikke alle som har lyst til å høre på undringer over hva f.eks en slimpropp er og hvordan den ser ut hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har vært på tidlig ultralyd da jeg ble akutt syk. Hadde ikke planlagt det i utgangspunktet, og var ganske dårlig der jeg lå.. men det var jammen herlig å se et hjerte banke og litt sprell fra det lille nurket.

 

I utgangspunktet hadde jeg ingen planer om tidlig ultralyd. Det sies jo at ultralyd kan være forstyrrende på barnet, og jeg tenkte også at det var lite vits før man var over den første og mest risikable perioden. Men da jeg ble såpass dårlig som jeg var,var det godt å se at det var liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da er vi i samme båt!

De fleste av vennene mine er single, eller i forhold uten barn. Har faktisk kun et vennepar som har fått barn.

Jeg er 36 og bor i Oslo (Lysaker). Dette blir min første, og jeg gleder meg noe sinnsykt. Samboeren min og jeg har egentlig ikke prøvd så lenge. Trodde egentlig at det skulle bli vanskelig pga alderen, så vi var begge på utredning. Men mens vi ventet på resultatet fant vi ut at vi hadde fått det til på egen hånd. For en lykke!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Uff, så dumt at du ble syk. Ekstra ille når man har et lite nurk i magen. Men veldig bra at det så ut til å ha det fint likevel.

 

Ja, man kan jo ikke si noe 100% om ultralyd, men jeg har satt meg ganske godt inn i det, og føler iallefall at risikoen er så mikroskopisk at jeg velger å ha det. Så jeg ville iallefall ikke vært bekymret hvis jeg var deg, når det nå ble sånn at en tidlig ultralyd var påkrevet.. Men skjønner godt synspunktet ditt. Jeg har bestilt hos dr. Trolle på Majorstua i uke 12, og gleder meg veldig..

 

Håper du er blitt frisk igjen og kan glede deg over graviditeten! Det er utrolig spennende dette her.

 

Strawbs + nurk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg blir 30 til høsten - melder meg inn i klubben :-) Har nesten bare venner 30+ men de fleste er uten barn... hyggelig å bli litt kjent med dere!

 

Jeg bor på Grunerløkka. Er gravid for første gang med termin 11.10.

Det går litt opp og ned med formen og humøret. Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp og ned med formen her også... Litt kvalm innimellom og merker at jeg bli fortere sliten... ja ja det er vel sånn det skal være :)

jeg har foreløbig termin 17 oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ja, humøret er jammen litt opp og ned .. og kvalmen er litt plagsom for tiden. Skal til akupunktur i dag, og håper det kan hjelpe! Før jeg visste at jeg var gravid, tok jeg meg i å bli skikkelig frustrert for at samboer'n hadde tenkt å lage pose-fiskesuppe (!). Forklarte ham inngående hvilken aversjon jeg hadde mot fiskesuppe av pulver.. noe jeg, ved nærmere ettertanke, aldri har hatt før. Ha ha ha. ..og lukter.. lukten av løk, feks.. grusomt! :-) Jeg krysser fingrene og satser på mindre kvalme om et par uker (er i uke 10 nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til og med 40+ (41) og føler meg litt gammel når jeg ser på bloggene her, men ikke ellers :)

Jeg har termin 1. okt. og det er mitt andre barn. Jeg har en datter på 11 fra et tidligere ekteskap. Siden det er så lenge siden sist, så føles det nesten som å gå veien på ny... men det er veldig koselig!

Vi gleder oss veldig alle her, både blivende foreldre og storesøster :)

Jeg er veldig enig med deg i å nyte tiden framover!

Det er også fint å ha kontakt med andre som føder på samme tid. Selv gikk jeg i en barselgruppe da jeg fikk min datter på 11, og vi treffes fortsatt og er kjempevenner!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da er vi to.. :) Jeg er også 41 - og har faktisk også termin 1. oktober. Jeg har en gutt på 15 fra før.

 

H.o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

jeg er 31 år og førstegangs gravid...

Bor på Kampen/Galgeberg.

Jeg har heller ingen i min omgangskrets som har eller venter barn, så det er hyggelig å kunne stifte nye bekjentskaper med felles"interesse".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg melder meg også inn i gjengen. Er 36 og førstegangsfødende. Bor på Grunerløkka. Ser flere av dere bor omkring her. Så spennende.

 

Har foreløpig termin 15. oktober så det nærmer seg 10 uker nå. Har vært uggen og sliten i 6 uker. Litt slitsomt, men samtidig et tegn på at alt er i orden så jeg klager ikke. Det skal likevel bli godt å få formen tilbake...i hvert fall slippe å bli grønn i ansiktet når samboeren min fyrer opp i peisen eller når han bruker klisterfjerner på skiene.

 

Bestevenninnen min fikk barn for et par uker siden, men hun bor i Drammen, så hun er mer opptatt av amming en kvalme nå og vil være mer opptatt av tenner enn amming når tiden er inne for meg. Dessuten er hun 4 mil unna og det er for langt å trille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ANDRE OVER 30 ÅR HER?

Blir tobarnsmor i oktober 2009. Ønsker å treffe andre vordende mødre over 30 som bor i Osloområdet for felles hygge under graviditeten og barselpermisjonenen. Bor på grunerløkka. Det er jo litt koselig å ha kontakt med noen andre i samme situasjon med felles interesse:))

Foreslår å treffes på Villa Paradiso på grunerløkka på torsdag 2 april kl 17. Jeg reserverer bord under navnet Pia. Det er ikke så viktig at dere også venter i oktober 2009. Håper bare å møte noen hyggelige jenter for en spennende tid sammen. Hilsen Pia

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 30 år, termin 2 oktober og bor på Oppsal. Dette er mitt første barn. Har nettopp vært på ultrakyd, og det ser ut som vi får ei jente. :-)

Har meldt meg inn her i dag, og vet ikke helt hvordan det fungerer her inne. Men vil gjerne komme i kontakt med andre jenter i samme situasjon!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...