Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om en nesespray som kan øøke melkeproduksjonen. Er denne ufarlig? Er det reseptfri? Hva heter den? Noen som har erfaring med å bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om en slik nesespay, er du sikker på at du ikke blander den med nesespay som skal hjelpe utdrivingsrefleksen? Det finnes nemlig en nesesray på resept som heter Syntocinon. Den inneholder syntetisk fremstilt oxytosin som får kan hjelpe til med utdrivningsrefleksen. Tror ikke at den skal ha noe særlig bivirkning, men leger anbefaler den først når det mest annet og naturlig er forsøkt for å få i gang ammingen.

Skrevet

Jeg har brukt den... Brukte den noe på barsel. Senere har jeg brukt den ved tette melkeganger, for å få fart på melken.... Også brukt den når jeg har pumpet meg et par ganger, og får ut mye mer da enn uten spray. Stemmer jo det som er skrevet over her, at den stimulerer utdrivningsrefleksen. Jeg har ikke merket bivirkninger, og tror den er helt ufarlig...

Skrevet

Det er mulig jeg blander, men.. Hadde vært fint om det fantes en sånn spray.. ;-)

Skrevet

Vel, indirekte virker den nok på å øke produksjonen, fordi man får ut mer, altså man får tømt brystet helt, som jo igjen gjør at produksjonen får en liten boost. Det er jo ofte den siste fløten man ikke får ut, når man ikke får ut alt, så jeg vil tro at sprayen ved litt aktiv bruk, kanskje en uke eller to indirekte vil gjøre at man øker produksjonen.

Skrevet

Skal brukes i max to uker, for ellers ødelegger den kroppens egen utdrivning, og man blir avhengig av denne veldig dyre sprayen.

Skrevet

Ingen begrensning på bruk, jeg har brukt den hver dag i månedsvis når jeg pumper meg på jobb, men har ingen problemer med utdriving når jeg ammer vanlig. Er på spray nummer to nå, og gikk noen dager uten, eneste konsekvens var at det tok litt lenger tid før melken slapp, men det er jo sånn det er uansett, det tar gjerne et par minutter når man pumper seg før utdrivingen kommer i gang, min erfaring er også at uten spray kommer det fortere i gang når småen spiser selv enn når jeg pumper meg.

Siden det er resept på den anbefaler jeg å snakke med lege om hvor lenge man kan bruke den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...