Gulle84 Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hei Trenger noen andres mening om dette.... vet ikke helt hva jeg syns selv. Sambo har et jobboppdrag i nord Norge rundt 3 uker før termin. Dvs at jeg går ut i permisjon 22 mars og han er hjemme igjen 26.... statistisk sett så burde det jo gå fint, da de fleste førstegangsfødende går over termin. Men jeg kom selv til verden 3 uker før.... og det hadde jo vært tragisk om han ikke fikk med seg fødselen. Både for han og for meg! Hva syns dere? satse på at alt går fint, eller avlyse turen?
Hakkamella Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Jeg tror dere kan la turen skje. Med mindre lege og jordmor mener du har større sjanse for å føde før. Hvis alt er normalt og du føler deg fin, så hvorfor ikke la ham dra og gjøre jobben og så komme hjem? Dere kan jo avtale med arbeidsgiver/arbeidsplassen at dersom han trengs pga du føder, så må han få avlyse det resterende oppholdet og komme seg hjem med første og beste fly... Jeg ble født 17 dager før termin. Var 3 barn til min mor. Har jo noe med det å gjøre. Jeg er selv 40+1 i dag. Så her er vi til termin.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er min mors førstefødte og født 7 uker før termin. Mine søsken er født på overtid. Selv har jeg født litt før termin begge ganger.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Hei du ! :-) Er det et alternativ å avlyse turen da, jeg mener - du skriver at det er et jobboppdrag. Vil hans arbeidsgiver gå med på å avlyse turen ? Jeg skjønner jo at du er litt usikker, i tilfelle noe skjer når han er borte. Vanskelig det der. Vet ikke hva jeg selv ville gjort i samme situasjon, men når vi snakker om at han kommer hjem igjen 4 dager etter at du har gått ut i permisjon... jeg tror/håper vel at jeg ville satset på at alt går greit. Men igjen, det hele står vel og faller egentlig på om det i det hele tatt er et reellt alternativ å avlyse turen... Det kommer jo helt an på arbeidsgiveren hans.. Uansett er jo dette noe dere må være enige om også - hva sier han selv da ?
Gulle84 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2009 Kanskje han bare kan reise da.... sannsynligheten for at han går glipp av fødselen er jo liten. Så får han heller kaste seg på første fly dersom det skulle skje noe. Både han og jeg ønsker jo at han kan dra, men ikke på bekostning av å gå glipp av fødselen. Hvis han ikke tør å reise er det OK for arbeidsgiver, men selfølgelig ønskelig at han gjør det. Jeg får bare klemme igjen til han kommer hjem da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå