Gå til innhold

virkeligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare få ut litt frustrasjon her:) vi bor på bygda ca 1,5 time unna sykehus...og her vi bor er det ingen fødestue den er nedlagt....og rådmannen skjønner ikke at ikke fødenen kan kjøre 1,5 time til dykehuset .....jada:)

iallefall jeg gruer meg litt jeg nå ..jeg har 18 dager til termin og jev vet at i helgen er det ikke noen jordmor på vakt...altså om fødselen begynner i helgen så må jeg klare meg med en lege på legevakta....som kanskje ikke har peiig på fødsler.....og bli sent med ambulanse til sykehuset uten noen jordmor...jeg klarer ikke å la være å tenke på dette...dere er så heldige dere som har sykehuset i nærheten......

vet mange har enda lengre tur enn meg og vet at noen må til og med ta båt ...men uansett er dette en liten bekymring.....tenk at det skal være sånn i Norge...rådmannen her i bygda ser ikke behovet for at jormor har vakt i helgene......hallooooo?? føder ikke kvinner da også da?vel og merke er rådmannen en mann i 50 årene!!!!

noen som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke i din situasjon, men kan tenke meg hvor fortvilet jeg hadde vært hvis jeg VAR i den... Dere kjenner ingen som bor nærmere, familie eller venner, som du/dere kan få være hos når det virkelig nærmer seg fødselen ? Det er selvfølgelig ikke optimalt det heller, men kanskje bedre/mindre stressende for deg ?

Skjønner at det er en fortvila situasjon. Har ikke sykehuset heller noen løsning for de som nærmer seg fødsel, slik at man kan få være der, eller på et slags sykehotell eller noe når det er nært forestående ?

Ønsker deg lykke til, uansett ! Prøv å ikke tenke for mye på det (lett å si, jeg vet)

Skrevet

takk for oppmuntring:)

man får beskjed om å komme til føden når man tror det er fødsel på gang...og om fødselen ikke er igang helt...får man som oftest tilbud om å være der over natta....det fikk jeg med førstemann....da fikk vi overnatte der selv om ingen av jormødrene trodde det kom til å bli fødsel og ville egentlig sende oss hjem igjen........men jeg ville bli og det fikk jeg..8 timer senere var gutten vår født!!! :)

jeg bare tenker på om man er i full fødsel og da skal kjøre så lenge.....eller at jormora ikke kan komm eå støtte meg underveis..,men jeg er sikker på at dette kommer til å gå veldig bra:) kan jo ikke tro annet:)

Skrevet

Jeg er i ganske så lik situasjon som deg. Men heldigvis er jordmødrene på vakt i helgene her, hvis ikke hadde jeg fått like mye angst som deg tror jeg. Helt utrolig at det skal være slik, trygghet i.f.t fødsel er viktig spør du meg! sist sv.skap bodde jeg i oslo og hadde kjempekort vei til sykehuset. Er mildt sagt spent på denne gangen. Lykke til!

Skrevet

vet du, hvis jeg hadde vært deg så tror jeg at jeg hadde tryglet ei jordmor der omat HVIS du skulle få i helgen, om hun da ikke vær så snill kunne hjelpe.. forklar situasjonen din... tror hun skjønner situasjonen.... du kan alltids be sykebil om å møte dere på veien?

huff så trasig situsjaon... tror jeg hadde klikket...

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Huff av meg... Dette høres ikke all right ut, og er sikkert litt stressende for deg. Er det noen du kan bo hos nå den siste tiden så du er litt nærmere sykehuset?

Skrevet

Er litt ekkelt ja.. jeg er nå tre timer unna sykehuset, fordi jeg er hjemme hos mamma i helga, siden sambo er i Oslo med jobben.. 5 dager igjen til termin, og skjer det noe, så har jeg tre timer før jeg når sykehuset.. men, folk bor jo her og har født før, så det må vel gå bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...