Gå til innhold

Noen andre som satser på mars??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har igjen piller til ca. midten av mars og har ikke tenkt til å bestille nye. Gleder meg masse og har alt nedtelling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy:)Noen som vet når en bør slutte på pillen og begynne på folat om man vil ha vår 2010 barn? helst mars/april/mai virker fine mnd;)

Skrevet

Hei!

Juni eller juli er månedene du bør satse på. Tror det er ca. 1 mnd. før en bør begynne med folat.

Har to barna som er født i slutten av april og de er født 9 mnd etter fellesferien. Var overfylt på føden begge gangene, er utrolig mange fødsler rundt den tiden.

Skrevet

Leste et sted om at en skal begynne med folat 3 mnd før, ikke 1 mnd som jeg trodde.

Skrevet

Hva består egentlig folat av? Er det veldig viktig at man tar dette, og hvorfor er det det? :-)

Skrevet

Det er forskning som viser at folat før og under 1 del av svangerskapet minsker faren for at barnet får ryggmargsbrokk. Er sikkert litt lurt å ta deg, siden en helt sikkert får dårlig samvittighet hvis barnet får ryggmargsbrokk, uten at man har tatt folat. Nå er det jo mange som blir gravide uten at det er planlagt, og det går jo som oftest bra. Jeg får nok kjøpe folat til uken:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Fant dette om folat på denne siden.

Lukking av ryggmargen skjer allerede i løpet av de første ukene av svangerskapet, og for å sikre at du har gjort mest mulig for at dette skal gå bra bør du allerede ha fått i deg 400 mikrogram folat daglig i en måned før du blir gravid. Dette bør du fortsette med to måneder ut i svangerskapet. Har du ikke tatt folat før du ble gravid bør du begynne så snart du vet at du er gravid. Har du planer om å bli gravid, så sett i gang med å spsie tabletter med det samme du slutter med prevensjon.

Har kun biopro tabletter og i de er det 200 mikrogram folat. Får se om jeg finner slike med 400 mikrogram på apoteket. Hva bruker evnt andre som har begynnt med folat?? 200 eller 400 mikrogram folat. Kan man regne med at en får resten gjennom kosten??

Skrevet

Hei Trultemor73

Jeg har såvidt begynt med folat. Tar noe som heter Weifa Complete Folat og Omega-3 som jeg fant på apoteket. Det inneholder 400 µg folat. De forrige svangerskapene har jeg også brukt 400 µg.

Skrevet

Hei, Ønskerseg3.

Takk for svar. Er det en og samme tablett med både Folat og Omega-3. Høres i såfall perfekt ut. Husker faktisk ikke hva jeg brukte i de forrige svangerskapene mine. Har brukt folat begge gangene, men husker ikke hvor mye det var i de. Så husker jeg at jeg brukte trankapsler.

Skrevet

Det er folat og omega-3 i en og samme store svarte kapsel ja:)

Veldig greit.

Skrevet

Tusen takk for svar. Var inne på linken og vet nå hvordan pakningen ser ut. Så smart å ha alt en trenger i en kapsel. Får lønn til uka, så da får jeg kjøpe det da. Er tomt på kontoen nå:-) God helg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :) Slutta på pilla 1 januar og nå i mars tenkte vi å begynne prøvinga :) dette blir kjempespennende :D trur det blir babyboom til neste år oxo jeg ;)

Skrevet

Det blir nok babyboom til neste år ja, men det er ikke så mange som begynner prøvingen i mars. Regner ikke med å bli gravid på første forsøk, men blir jeg det er en baby i desember helt flott for meg. Synes desember er en utrolig koselig måned. Alle er så blide og snille mot hverandre da. Tenk å ha et lite vidunder i armene sine på julaften.

Lykke til. Dette blir utrolig spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...