Gå til innhold

Alkoholfri vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha vinklubb i morgen, og må snike meg til alkoholfritt. Har hørt at det er mye dårlig ute og går der. Er det noen som har en vin å annbefale rød/hvit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke testen alkoholfri vin enda, men kom over en test (noe gammel, fra 2006...) det kanskje er verdt å ta en titt på: http://www.aperitif.no/index.db2?id=99714

Ellers så er det jo bare å spørre personlaet i butikken, de pleier å ha god peiling (men kanskje mest på vanlig vin...). God vinkveld!

Skrevet

Eg er fråhalds og har dermed eit fint lite utval å velge mellom når det gjeld alkoholfri vin i forhald til "vanlig" vin.

Sjølv føretrekker eg raudvinen det står "Ebony Vale" på. Eg synst det er ein veldig frisk raudvin som faktisk smakar vin. Til og med vineksperten eg har av ein sambuar + far min synst faktisk han er veldig god.

Ein dårleg raudvin er "Rotlack" frå Carl Jung, anbefalast IKKJE. Mannen på Vinmonopolet kunne fortelle meg at den og var laga med "Altervin"-etikett. Ikkje at det eigentleg har noko å sei. Men Rotlacken er typisk altervin og kan ikkje anbefales.

Av kvitvin har eg enda ikkje vore borti noko dårleg. Men "Weisslack" frå Carl Jung og kvitvinsvarianten av Ebony Vale er veldig gode.

Skrevet

Takk for svar:) Har kjøpt meg en Ariel "ett eller annet", en rødvin. Får teste den, men tipsene dine kan jo brukes ved senere anledninger:)

Skrevet

min erfaring er at alkofritt rød ikke smaker noe særlig.

alkofritt hvit kan gå- men et tips er blåbær jus eller annen fargesterk jus- på en tom vinflaske :o) smaker mye bedre enn alkofri vin og ser rimelig ekte ut...problemet er hvis noen vil smake på vienen din da ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...