Trilletrill Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Huff, dette fryktet jeg for. Matlysten er desverre tilbake for fullt! Har spist wraps som aldri før og kan ikke få nok. Dessuten så begynner potetgull å vekke interessen igjen. Nei og Nei, har andre god matlyst?? Imorgen er jeg 15+1.
<3maijente<3 Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 He,he.. Welcome to my world!! Etter 4 måneder med kvalme og ikke lagt på meg noe, er nå matlysten tilbake på topp. Har lagt på meg 3,5 kg på bare en måneds tid!! Spiser det meste, men saltstenger er bare SÅ godt!! :-) Kjenner at jeg bekymrer meg litt for at jeg legger på meg, for det skal jo av igjen også, men disse månedene er ikke tiden for å tenke så mye på vekta. Så la oss kose oss ;-) Jeg er 23 +1.
Trilletrill Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2009 Bør jo absolutt nyte det! Idag skal jeg lage ekstra store cheesy hjemmelagde hamburgere...for et matvrak jeg er. Men mannen min klager da ikke så får vel være forsiktig med hvor mye jeg skeier ut, som du sier så må vi jo ned i vekt igjen. Den sorg den tid eller?
Kinemor85 Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Okey...er det uvanlig at man ikke får no spesielle ønsker under graviditeten? Eller kan det plutselig bare komme? Jeg er straks 15 uker på vei,og har ikke noen spesielle ønsker. Som jeg er klar over iallefall. Men det jeg har merket,er at mat som jeg var veldig gla i før,ikke smaker no særlig nå.
imoen Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Det er ikke uvanlig å ikke få "lyster" eller pica under graviditeten. Jeg har heller ikke de voldsomme lystene, men merker at jeg reagerer på enkelte lukter og at mat jeg normalt liker, gjerne ikke smaker så godt som før. Selv om det, som en sa, er en tid for å nyte, så kommer jeg til å være meg bevisst på hva jeg putter i meg. Jeg vil overhodet ikke legge på meg for mye heller. Det meste over 15 kilos oppgang kan tillegges vaniljesaus og is (for å sette det litt på spissen) og den dødvekta har ikke jeg lyst å slite med å få av. Det er nemlig ikke slik at alle kan ta for gitt at ammingen tar vekten. Min svigerinne og venninne er gode eksempler på det. I tillegg er det ikke ale som får til å amme, eller klarer å amme lenge nok til at kiloene "renner av". Derfor vil jeg være bevisst på dette, og ikke stappe i meg alt for mye søppel.
<3maijente<3 Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Like vanlig å ha spesielle lyster som å ikke ha det, vil jeg tro. Jeg er normalt veeeldig glad i sjokolade. Det smakte jeg nesten ikke de første ukene før nå da, men klarer fortsatt ikkje å spise samme mengdene som jeg kunne putte i meg før. Forrige svangerskap la jeg på meg 13 kg, og 6 dager etter fødselen var disse borte. Tror ikke det vil skje denne gangen, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke putte i meg altfor mye.
imoen Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Det var da ikke så ille da, men jeg skjønner godt at du ikke tar for gitt at dette vil skje igjen. Ei venninne av meg spiste som en gud gjennom første svangerskap. Hun var ung og sier selv at hun brukte svangerskapet som en "god unnskyldning" for å putte i seg alt for mye snop. Hun gikk opp over 20 kilo. Siden hun var ung, rant det meste av. Andre svangerskap var annerledes. Hun gikk opp rundt 15 kilo, og sliter med å få bort de siste 5-6 kiloene. Det til tross for amming og turgåing. Jeg er eldre enn henne, og bærer mitt første barn. Jeg tar lærdom av hennes erfaringer, samt mine søstres som er ganske like, derfor prøver jeg å passe litt på. Det betyr ikke at jeg ikke unner meg en liten sjokolade, eller litt popcorn av og til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå