Gå til innhold

noen som vil høre hcg-målingene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har testet to ganger;

4+3 (altså 17dpo) fikk jeg 1724

5+3(24 dpo) fikk jeg 12500-og noe...

hjelpes! dette er høye verdier ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var høye verdier ja :) Skal se det er flere huleboere der inne :)

I følge denne tabellen, så ligger du jo over det snittet som er målt her

http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html

Skrevet

jeg har tittet på de som ligger her;

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

og jeg ligger jo over medianen for tvillinger også. men jeg tenker at det kan ha noe med å gjøre at jeg var gravid i oktober/november? men jeg har testet negativt god tid i forveien for jeg ble gravid, så jeg burde vært tilbake på 0... snodig. hehe. gleder meg til ul om fire uker, for å se om det er en veldig tjukk en, eller om det er flere..

deilig at det stiger, iallefall!!

Skrevet

du tar en blodprøve. jeg gjør det som en form for "bekreftelse" på at mini vokser i magen min, ettersom jeg mistet gutten min i 2.trimester i starten av november.

men jeg har bare fått disse to målingene altså. så får jeg en ekstra ultralyd i uke 10.

men ikke rart jeg er kvalm iallefall. hehe. med så mye hormoner på gang!

Skrevet

Selve tallet/nivået er visstnok (!) meningsløst å se på, det er stigningen man er ute etter å se. I og med at variasjonene er så store er det vanskelig å si noe om hvilke tall som er normale. (lege som sa dette en gang i nettdiskusjon el.l.)

Skrevet

jepp. og jeg fikk iallefall beskjeden om at "du er definitivt gravid enda" og den er jo deilig å få;-)

Skrevet

det som er litt spennende, er at i første svangerskap så hadde jeg vveeeeeldig lave hcg-verdier.

i andre målte jeg ikke, og nå er jeg i andre enden av skalaen lissom. syns det er kjempeinteressant jeg! hehe

Skrevet

Kjenner følelsen ja. Jeg er ekstra på tuppa før jeg kjenner liv i magen, har dårlig statistikk fra tidligere. Så jeg får heldigvis ekstra ul-er, eller sjelefred som jeg kaller det. Får du også det denne gangen?

Skrevet

bare to hcg-målinger og en ul i uke 10.. det føles såå lenge til!!

Skrevet

Hm, feel your pain. Sender stor trøsteklem. Måtte tiden frem til uke 10 gå riktig fort!

Skrevet

hehe. nå har jeg iallefall fått bekreftet kjempefine hcg-nivåer!

og så har jeg ny jobb, so jeg begynner i på mandag! da skal vel tida gå ganske fort, håper jeg!

og likewise! du vet jo hvordan dette er!

Skrevet

Hei! Ble litt nysgjerrig jeg. Jeg var på ul pga blødninger i uke 5 og 6, og tok hcg målinger. Siste måling i begynnelsen på uke 6 var hcg på 60 000. Synes det var høyt jeg, men de såg kun et embryo på ul.( har hørt at de kan ta feil når det er så tidlig. ) Er litt spent likevel. Er så mye dårligere denne gangen. har 2 barn fra før. Noen som vet verdiene på hcg ved tvillingsvangerskap? Skal på ul i uke 12, så da får jeg i hvertfall bekreftet eller avkreftet mistanken.

Kjempebra at verdiene dine var så fine!! Lykke til videre. :))

Skrevet

du kan se hcg-kart på den linken jeg skrev inn over.

men husk at hcg er veldig individuelt. noen harhøye og noen har lave verdier. -og som regel så gjemmer ikke baby seg på tidlig ultralyd altså. for de undersøker ganske nøye.

men tenk at dersom du har et utgangspunkt med hcg på 10 ikke null, så vil du ha myye høyere verdier i uke 6 enn på sånne charts.

Skrevet

Ja, sikkert noe i det. Er bare så fryktelig dårlig denne gangen, men ingen svangerskap er like. Har bare en litt merkelig følelse....men tiden vil vise..blir glad bare alt går bra, om det er en eller to...:))

Skrevet

samme tenker jeg. vil bare at alt skal gå bra. jeg tror bare ikke jeg holder sammen om jeg mister en gang til.

Skrevet

Det går bra!! Må bare tenke det :)) Masse lykke til !!

Skrevet

Oioioi! Vi har faktisk nesten helt like målinger:) Jeg er utrolig spent på om det er tvillinger, vi har mye tvillinger i familien.

Skrevet

har vi? så spennende!

vi har også tvillinger i hver eneste generasjon. hehe.

vi får se da vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...