Gå til innhold

1 kg godis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk storebror i bursdagsgave i går. Han er ikke tykk, men har genene inne for å bli det (arveanleggene er tilstede for å si det sånn). Og vi forsøker så godt vi kan å begrense snop, fett, søtt og salt - både hos mor og her. Også kommer det en bigpack med 900 gram m&ms med peanøtter fra bestemor. ARGH!!

Noen ideer til hvordan vi løser utdelingen, hehe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Del det i porsjonsposer så får han en pose hver lørdag. Aner ikke hvor mye det skal være i hver pose, men de ser du når du deler.

Ellers så er ikke m&m det verste snopet, nettopp pga nøtta inni : )

Ellers så kan du sende m&m posen til meg ; ) syns det er kjempegodt hehe

Skrevet

Ville igrunnen også legge til at det er vannvittig irriterende når barna får såpass mye snop på en gang. Skulle nesten tro at besteforeldre visste bedre, men den gang ei. Er akkurat likt hos oss. Og hadde det ikke vært for all sukkeret skulle dem gjerne fått spist, for mine barn er ikke akkurat storspisere. men stort sett går det bra å si at nok er nok med snopespising. Til barna altså. Å si noe til besteforeldre har jeg gitt opp...

Håper du får til en ordning med gutten din...

Skrevet

Enig at det er irriterende å få godteri av de som vet man ikke er glad for å få det.Mine tåler ikke så mye sukker for de blir helt hypre.

Jeg pleier å legge det i øverste hylle,og fordele det over flere lørdager.Har nettopp blitt ferdig med en pose dajm,som har vart i 4 uker.

Skrevet

Overdrivelser er deilige, men 1 kilo sjokolade blir i det drøyeste laget. Du får snike til deg selv, viktig å dele, vet du.

Alvorlig talt: jeg skjønner deg!

Skrevet

Kanskje hele familien kunne hjulpet til med å spise det opp =o)

Tror kanskje jeg hadde gått for idèen om å dele opp imange porsjonsposer, så har han lørdagsgodterier mange lørdager framover.

Skrevet

1 kg ja.. Bare sånn for å være sikker liksom?? Av og til lurer jeg på hva folk tenker på og med.. Her kan også bestemora komme med masse snop, boller og andre slie snope ting og gi det til barna i tide og utide. Gjerne rett før vi skal spise. Så når jeg da begynner å himle med øyna så sier hun at de må spørre meg først. Litt sent da syntes jeg å ta det ut av munnen på den. Men etter å ha mange ganger nå nektet dem det og bare gjemt det vekk så har hun også begrenset innkjøpene. Og gir dem heller til meg, og sier jeg kan gi det til dem en gang det passer.

Men tilbake til spørsmålet ditt. Var lurt å lage små poser, eller så kan dere sette det fram når det kommer gjester så kan de hjelpe dere å spise dem opp, om dere ikke vil ha dem stående så lenge å friste. (iallefall det jeg sliter med). Barna forstår som regel det meste bare de får det forklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...