Tjorven1 Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har da ikke sovet noe særlig den siste uken pga bekkenløsning. Klarer ikke ligge på ryggen lenger, og hver gang jeg snur meg er det som om jeg får tre kniver opp mellom bena. Ellers har jeg en konstant smerte i den ene hoften. Jeg går til kiro. og akupuntur, og det hjelper i 2-3 timer, så er det tilbake igjen. I natt prøved jeg å sove sittende i min fortvilelse. Eneste jeg har funnet ut lindrer litt er ett varmt bad, men jeg kan jo ikke bade hele tiden.. Kiropraktoren mener jeg kanskje bør få fysikalsk behandling. Men har forstått at det er lange køer, og enorm forskjell på dyktigheten deres. Har dere noen gode tips jeg kan forbedre hverdagen min med? Finnes det noen gode fysioterapauter på bekkenløaning i Oslo s, Oslo v, Bærum eller Asker? Alle svar mottas med takk!
Hedda_L Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Huff stakkars deg! Jeg bor ikke i nærheten av deg men sliter med samme type bekkenløsning som deg ,pluss bekkenlåsning på ene siden. Jeg får fysioterapi, bassentrening med fysioterapeut x 2 ganger i uken, pluss at vi betaler kiro av egen lomme en gang i uken. Basseng treningen er for meg gull verdt. Natten etter trening så gjør det ikke fullt så vondt og jeg får en grei natt. Hos fysio har jeg fått gode råd som eks "suge"bekken bunnen sammen ved bevegelse, snuing i sengen. Da samler du bekkenet på en måte.Ha store gode puter mellom bena om natten. Fysioterapeuten sa også at jeg kunne ta en isbit og forsiktig stryke over skambenet, dette skulle lindre. (har ikke prøvd det ut) Ta kontakt med legen din ,få henvisning til fysio. Inntil da ta livet med ro, ikke vask hus, ikke bær noe,samle bena dine når du eks skal ut av sengen.. Ta vare på deg selv. Masse lykke til :-)
heidimj Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Sist jeg var gravid brukte jeg putetrekk under rumpa for å snu meg i senga. Var helt umulig uten... Da får man litt "drahjelp". Halvveis i svangerskap nr 2 nå og det er snart på tide å finne det frem igjen. Ikke greit dette her. Ellers har jeg bare råd som å gå med små skritt, gå sakte og sånne ting, men det har du sikkert hørt før. Lykke til med resten!
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Jeg sover med en dyne brettet to ganger, altså fire lag, mellom beina. Ligger på siden. Det avlaster bekkenet og gir meg mindre smerter. Forrige svangerskap brukte jeg en ammepute og gav samme effekten, har bare ikke kjøpt det enda. Den er buet på en måte som gjr at jeg kan ligge på siden med bøyde knær. Litt mer behagelig iallefall...
vil ha en til=) Skrevet 31. januar 2009 #5 Skrevet 31. januar 2009 Hei.er bare mildt plaget av bekkenløsning men går til gruppetrening med fysio to ganger i uken pluss at de fleste øvelsene skal gjøres hver dag.Når jeg begynte var jeg ganske plaget.Kniping av bekkenbunnen høres kjedelig enkelt ut men gjøres det hver dag så hjelper det faktisk.I tillegg følte jeg merkbart bedring etter at jeg begynte å svømme 1-2 ganger per uke.Tar på flytebelte og "går" i vannet mest.Man føler seg i tillegg superlett i vannet:) Dessuten ble jeg bedre etter at jeg kuttet ut den 45 min gåturen på glatta til jobb og kjøpte busskort:) Lykke til!!!!!!!
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 31. januar 2009 #6 Skrevet 31. januar 2009 Jeg vet om en utrolig dyktig massør som er UTROLIG dyktig på bekkenløsning (og alt annet en har problemer med..) Han ligger ved Ski da..20-30min m bil fra oslo sentrum. Kan finne nummeret om du ønsker.. Litt vente liste iom at han har mange klienter, men om du er fleksibel er det sikkert mulighet å få time ca 2uker fram i tid da.. Nyeste forkning (som stemmer m min bekkenløsning sist også) er at man skal gjøre alt man klarer gjør - IKKE begynn å bevege deg så lite som mulig i redsel for at alt kan gjøre deg verre - da stivner du helt til og det blir fire ganger så ille! Og noen ganger er det bare slik at det må være ekstra vondt i ca 2dager etter du har gjort noe - og så blir det bedre =) Si fra om du vil ha nummeret, så skal jeg finne det på mobilen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå