lille my``venter og venter`` Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 hei. er 6+3 og har vært kvalm og dårlig den siste uka. har hadd småblødninger di siste 3 dager. våknet opp i mårrest og følte meg helt pigg,ingen kvalme,ingen ømme bryster ingen ting. lurer på hvor fort det vises på en graviditets test hvis jeg har mistet? føler at noe er galt. håper noen kan hjelpe meg.
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Det vil nok ikke gi utslag på en test om du har mistet tror jeg, men synes du bør kontakte lege. Husk at symptomer kan komme og gå, og blødninger i første trimester er ikke ensbetydene med SA. Men snakk med lege eller jordmor du, så får du kanskje litt ro i sjela
lille my``venter og venter`` Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2009 var hos legen i går, men de kunne ikke si no =( fikk ikke heller dra på ultralyd. Blir frustret av ikke å vite =(
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Hoff, ja det kan jeg forstå. Men hvordan var blødningene da? Var det ferskt blod, brunt? Var det mye eller lite? Har du smerter?
tjorven- nr 3 Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 legen kan ikke gjøre så mye, så krev ultralyd for å sjekke!!!! nytter ikke å ta ny test for hormonene vil være i kroppen i bortimot 2 uker selv om det skulle gå galt! Krysser fingrene for deg!!! Masse lykke til!
lille my``venter og venter`` Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2009 det er ferskt blod med lys farge,ikke mye blod,synes bare når jeg tørker meg når jeg har vært på do. og det er ikke hele tiden heler. her noe smerter men det kjennes ut som svake menssmerter. men nå er det fredag og legekontoret er stengt,kan man dra på legevakta,kan de gjøre noe? tusen takk for svar,det hjelper på.
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Har også hatt litt blødninger, men mistet ikke. Var bare et lite rift etter at vi hadde sex, det kan jo være derfor du blør? Slimhinnene er også veldig følsomme nå, så kan jo være derfor det blør? Synes også at du skal kreve UL, så slipper du hvertfall å gå rundt å tenke så mye på det. Om du ikke har mistet så er det jo ikke bra for barnet at du bekymrer deg, og om har *bank i bordet* har mistet, så er det jo bedre å få vite det fortest mulig?
MK73 Skrevet 31. januar 2009 #8 Skrevet 31. januar 2009 Så lenge du ikke blør mer og heller ikke har større smerter så tror jeg dette går bra. Svake menssmerter er helt normalt, og noe sånt som 30% av alle fullgåtte svangerskap involverer blødninger underveis. Husk også at det ikke bare er UL som kan gi deg svaret (selv om det er det raskeste). Man kan også måle HCG-økningen over 2-3 dager, går HCG opp så er du fortsatt gravid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå