Gå til innhold

Til dere som er kvalme, trenger sårt svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Er dere like kvalme hver dag? Eller kan det gå litt opp og ned? Har vært en del morgenkvalm, men utover dagen har det blitt bedre og jeg har bare følt meg litt uggen. De to siste dagene har jeg ikke kjent noe til kvalmen i det hele tatt? Kan dette være normalt, eller bør jeg bekymre meg for nok en MA? Håper noen av dere bekrefter at dette er normalt...

Jeg er vel ca 6+5 i dag i følge ul jeg hadde i går. På ul ble jeg satt tilbake ca 3 dager. Trodde jeg var 7 + 0 i følge el men legen mente jeg var ca 6 +4, var 6.54 mm stort med et bankende hjerte, Men faller ikke til ro for det, for hadde et bankende hjerte forrige gang jeg fikk en MA også, men da var bare embryo 2mm da jeg skulle vært 6 +4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Dette er mitt andre svangerskap, og det første med kvalme:(

Har det akkurat som du! kvalm litt inniimellom, morgen eller kveld. Har også våknet å natta av ekstrem kvalme. Andre dager er det ikke noe i det hele tatt, så dette tror jeg er helt normalt!!

Kjenn etter om brystene er ømme og andre typiske graviditetstegn, er de det skulle vel alt være i sin skjønneste orden:)

Skrevet

Tusen takk for svar snellaogsprella+enpåvei:). Bra å vite at dette kan være normalt. Blir jo helt tussete av dette.... Puppene er ømme og jeg er trøtt, men får progesteron tilskudd, så kan jo være derfor. Men jeg har en del stikkinger i magen av og til, så får håpe alt er normalt..

Masse lykke til videre og tusen takk for svar

Skrevet

Dytter denne jeg, håper flere har erfaringer...

Skrevet

hei, har lest veldig mye om kvalme, siden jeg har hypermesis (ekstrem sv kvalme) Dersom du har den vanlige varianten bare av kvalmen, så er det vanlig at den kommer og går. neon dager trenger du ikke være kvalm i det hele tatt. Kvalmen er verst fra uke 7 pluss noen dager til uke 12. Så du er jo ikke i verste perioden en gang. Mange gravide kjenner kvalmen bare noen få ganger innimellom i denne perioden også. For noen stopper kvalmen plutselig helt opp og kommer aldri tilbake. Ikke noe er bedre enn det!! (tenk på det..) NB.. også puppene kan plutselig bli mindre ømme eller ikke ømme i det hele tatt, uten at det er no galt. 10 prosent kjenner aldri at de er gravide med tanke på kvalme :D

Skrevet

tusen takk for svar Mini og Maria. Jeg får vel bare trøste meg med at selv om symptomene forsvinner av og til så er det iallefall ikke noe mindre vanlig at alt er i orden, som om ting ikke er det. Skal på ny ul den 09.02, så får bare smøre meg med tolmodighet fram til da... Nok en gang tusen takk for svar., og håper du blir bedre etterhvert og slipper den ekstreme kvalmen...

Masse lykke til videre :o)

Skrevet

hei;-)

jeg har vært kvalm siden uke 7...og jeg har dager innimellom som jeg ikke er så kvalm, og klarer å få i meg mat...blir først bekymret, men så kommer kvalmen igjen, og jeg håper den forsvinner;-)

kvalmen har stort sett vart hele dagen hos meg, men den siste uka har den begynnt å slippe litt taket på ettermiddag/kveld...er 10+1 idag...og med nr 1 forsvant kvalmen i uke 11 en gang;-)

Skrevet

Takk for svar Diamanda Galas, og håper du slipper kvalmen etterhvert nå. Har hørt at det er vanlig at den gir seg rundt uke 10 ++.

Masse lukke til videre da... klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...