2 Hærligheter! Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Er gått i min uke ni,er konstant kvalm,men kaster ikke opp (?!) Forrige graviditet kastet jeg opp,og det syntes jeg var mye bedre enn å gå å være slik kvalm jeg er nå..Synes kvalmen blir verre og verre for hver dag!! Noen som har litt oppmuntring å komme med???
snellapella Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Hei! Jeg skal ha nr 2, og er 17 uker på vei. Da jeg var omtrent like langt som deg var jeg EKSTREMT kvalm, flere uker, tålte ikke mat... Tvang i meg kjeks og knekkebrød, og drakk litt ingefær øl (det er brus) og det klarte jeg forsåvidt holde på. Heldigvis gikk det over , men du kan prøve akupunktur. Var ikke sånn med første...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Jeg er også i min uke 9 og nå har kvalmen plutselig kommet, men jeg kaster ikke opp (bare 2 ganger så vidt), men brekker meg masse. Hadde vært nesten bedre å faktisk kaste opp, men orker ikke helt å stikke fingern i halsen heller... Har heldigvis matlyst innimellom så det går ok sånnsett, men er jo slitsomt.
meeelo Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 jeg er oxo i min uke 9, vært dårli nu i 14 daga ca. syns også det bli bare verre og verre, men æ kaste opp nesten etter vært måltid:( men e enig med dåkker at det e det å gå æ være super kvalm heile tia som e jævli !!!!! håpe det går over før oss alle snart... :)
Snabeltann Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 jeg har hatt ekstrem sv kvalme siden uke fem. Den blir verre og verre. Nå er den verre enn noen gang, er 8+2 i dag. Siden jeg ikke spiser noe før på kvelden, kommer det kun opp gul-grønn mage syre. Men det kommer MENGDER av det. Hele døgnet. Hele natten. Fyller en bolle. Er som en zombie i kroppen. Og legen sider det minst vil vare til uke 12-14. Derfra går HCG-nivået ned igjen. Verst skal være fra uke syv til tolv. Sist var jeg kvalm i 29 uker. Men da fikk jeg i meg mer mat, og spøy derfor mer mat, og det føltes mer behagelig etter at det kom opp. Har vært sengeliggende i tre uker nå, kan bare krabbe fra sofaen til senga og til doen. Unner ingen å være kvalm. Håper vi alle blir bedre snart.
2 Hærligheter! Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2009 Off,håper i alle blir bra fra uke tolv da.. At vi fullt ut kan nyte dette svangerskapet!! Det kommer noe godt ut av dette,selv om det er veeldig vanskelig å tenke slik når formen er som verst!!!
Snabeltann Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Ja, når formen er som verst har man bare lyst til å gi opp. nesten så man angrer på hele prosjektet. Er så redd for å være så sliten når barnet kommer at jeg ikke har overskudd til noen ting. å som jeg ser ut nå! Håper jeg kan få tilbake spiriten i gode gamle meg snart. Lykke til til deg og.
2 Hærligheter! Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2009 Ja tenker på samme måte som deg.. Jeg ser nok heller ikke noe særlig ut,men når kvalmen engang går over,kan man jo kansje spandere frisør og litt solarium på seg selv.. Det er nok veldig sjelden at man er så kvalm gjennom hele svangerskapet,selv om noen få er det! Forrige svangerskap kastet jeg opp i tre mnd,nesten hver dag.. men rundt 4 mnd hadde jeg kjempemasse overskudd og energi,og håper jeg vill få det slikt nå å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå