Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Min datter er 3, 5 år. Jeg mistenker at hun hører dårlig. Har nevnt dette for fastlegen som sa at "alle treåringer "hører dårlig" (de vil ikke høre). Hun er godt (over snittet) språkutviklet. Men: Hun reagerer dårlig når vi snakker til henne og hun ikke ser ansiktet vårt (noe vi har testet ved å si "vil du ha is" eller lignende) Hun sier "jeg hører ikke" når vi ser tv, og alle andre synes det er passe høyt Lyden hun vil ha på TV er mye høyere enn andre synes er passe Hun sier mye "hæ" og "hva" og vi må ofte gå nærmere/prate høyere/gjenta flere ganger Er dette virkelig normalt? Besteforeldre og andre voksne kommenterer ofte og spør om vi har testet hørselen. Hun har ikke hatt mange ørebetennelser/kusma eller lignende. Hva skal vi gjøre? Skal vi gå til fastlegen en gang til, eller er dette ikke noe å bekymre seg over?
lÅktiHaUDe Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Dette skal dere absolutt få sjekket. Eldste jenta våres brukte høreapparat i en periode pga hull i trommehinne. Hun var slik som du beskriver. Ikke gi deg for alt i verden, krev å få en skikkelig test på audiopedagogisk. Som en barnelege sa: Foreldre har alltid rett inntil det motsatte er bevist!!!! dette synes jeg er sååå bra sagt, for ingen kjenner barna bedre.. Lykke til og fortell oss hvordan det går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå