Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Nå er det over 2 MÅNEDER siden sist jeg fikk penger fra nav. De mangler papirer, jeg sender papirene, de roter bort papirer og sier jeg må sende nytt før jeg får penger. HERREGUD. Nå er det TREDJE gang jeg sender de helvetes papirene, både på faks og brev. De sier at joda, nå er det i orden, penger står klar til utbetaling. Får jeg penger, NEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII. Og to dager senere, jah da står det plutselig INGENTING til utbetaling fordi det plutselig mangla skatte og inntekts opplysninger :@ Jeg klarer faen ikke mer av dette nav helvete og nå har jeg i tillegg en baby på en uke som trenger ting og greier og jeg har bare 400 igjen av sparepengene mine. Herregud. :'(
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Ta med alle TENKELIGE papirer og tropp opp på kontoret. Sørg for at de får alt de trenger i handa, og kjeft på dem for rotet deres. Bli sint!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 NAV er i en stor omstillingsprosess i disse dager og sliter med underbemanning. Det var vel ikke så lurt å satse på at du får utbetaling til tiden derfra. Jeg vil anbefale at du styrer økonomien bedre og legger av litt penger som en liten buffer til uventede ting. Som svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Ikke lurt å bli sint akurat, da blir dem ikke akurat så veldig medgjølige. Å det er ikke sikkert at personen som mottar papirene har rotet bort de leverte, å da er det i allefall ikke noe koseig å sitte å få kjeft for noe som ikke er ens skyld i det hele tatt. Hvis man derimot oppfører seg som folk, å er hyggelig, så er det utorlig hvor fort ting kan ordne seg. Men ingen gidder å strekke seg litt lengre for å rydde opp i et problem, for en som står der å skriker som en gorilla og oppfører seg som en idiot, å kjefter på andre enn de som fortjener den. Fanger flere fluer med honning enn eddik.
crissi Eline og Lillebror 29.5 Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 SÅ ENIG!!! Jeg har INGEN sympti for FEM fehoder som har ansvaret for 1500 innbyggere. Ikke en jævla gang klare de å gjøre jobben sin IKKE EN GANG!!!!!! FEM FEHODER SOM STIRRER TOMT UT I LUFTEN SOM OM DE HAR FALLT NED FRA MÅNEN NÅR DE MÅ SKRIVE UT EN ENKEL REISEREKVISISJON!!!!! Er det føkkings mulig spør jeg????
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 til 12.52... Det var lurt!! at ikke alle vi som er avhengige av nav har tenkt på det!! DUST: ingen planlegger å leve av nav!! Det er mange som har behov for det i perioder av sitt liv (til din info så er svangerskapspengene også utbetalt av nav...for de som planlegger å være hjemme med barna det første leveåret etter fødsel så er det nav som betaler den eneste lønnen til mor....er man alene om omsorgen så har man ingen til å bekke opp heller om nav skulle somle bort papirer osv) Jeg har opplevd nesten det samme...og man blir jo desperat...siden pengene blir brukt opp. Vel ta med papirene ditt, og bli der til utbetalingen skjer... det gjorde jeg og mine to små... hadde blitt 9 uker forsinket..og jeg var vel så dum at jeg ikke hadde planlagt økonomien min bedre den gang da.... uansett hadde 10 kroner igjen, og det var ikke nok til trikken hjem engang... jeg fikk utbetalt i løpet av 2 timer.. kjipt ja, men jeg hadde rettigheter og levert inn alt jeg skulle til riktig tid...men nav somlet og rota det til..altså deres ansvar ikke mitt...og jeg fikk medhold, siden jeg hadde tatt med alle papirer som trengtes!!! Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 ikke så lurt- de som planlegger å få penger av nav - er kanskje duste- men de som trenger nav og IKKE har planlagt- det - kanskje de fleste har ikke nødvendigvis en kjempesparekonto som de bare kan bruke av.. Allt støtte til HI. Det er helt utrolig at NAV kan holde på slik. Ta alltid kopi av det du sender til NAV mes stempel for dato- hvis du levere personlig kan du jo be om å få stemplet mottatt med dato- slik at du har en kopi.. . Et slik stempel skal de ha. LYKKE TIL_ husk å være EKSTREMT KORREKT OG HYGGELIG når du leverer papirene. sånn at de ikke skal "ta" deg på oppførselen...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 Vi har lagt av penger. Men samboer er permitert og får nesten ingenting og nå er det slutt på de pengene vi la av. Fordi det er over to mnd siden sist jeg fikk penger. Vi har klart oss ganske greit til nå. Så nå haster det. Og det er veldig vanskelig å legge av penger av penger som allerede er lagt av......! 20 000 varer ikke evig vettu !!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Og en ting til forresten. Svangerskapet var ganske så planlagt!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Tusen takk for alle hyggelige svar =) Jeg er ganske så desperat nå så mulig derfor jeg virka aggresiv. Men nå prata jeg med dem og dem sa at dem dreiv å registrerte opplysningene så jeg skal få penger i neste uke. Håper virkelig pengene kommer denne gangen. *krysse fingre*
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 skattekort skal du ikke behove å levere da siden de finner det ut selv. Herregud for et rot da..heldigvis har ikke jeg opplevd sånt tull. Må være frustrerende. "mnd uten penger..gått konk jeg da
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 Anonym 1252: Det der var veldig unødvendig, og usaklig. Nav skal klare jobben sin selv om de har omstillingsprosess og underbemanning, i hvertfall i løpet av 2 mnd. Og å somle bort papirer bør de absolutt klare å unngå. Innlegget ditt er latterlig
Fullrulle86 Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 ikke alle er avhengige av NAV? alle må om NAV når de skal ha permisjon enten en vil eller ikke å de roter noe hinsides!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Hei. For tre år siden ville jeg rynket på nesen av folk som klagde på trygdekontoret/sosialkontoret/Aetat. Det var før. Jeg er utdannet statsviter, i fast, godt betalt jobb og har ikke hatt noe med dem å gjøre før. Så skjedde følgende: 1) Fikk mitt første barn med samboer, som jeg fortsatt bor sammen med. 2) Jeg ble syk (brystbyll og brystbetennelse) en kort periode i permisjonstiden slik at barnets far måtte være hjemme fra jobb i tre dager. Disse dagene fikk han aldri godkjent, fordi vår saksbehandler på NAV Sagene mente at jeg måtte greie å skifte bleier selv og mate barnet selv om jeg lå i febertåka på en poliklinisk benk på Ullevål med en massiv nål inn i brystet for å trekke ut verk. Jeg var utslitt etter en fødsel som varte i fire dager, hadde 40 i feber, et ***lilla*** bryst og døgnpumpet morsmelk til en prematur bitteliten baby som måtte drikke fra en liten kopp (tok verken pupp eller flaske). Selvfølgelig klarte jeg ikke gi tilstrekkelig omsorg når jeg selv var så syk. Jeg fikk sykemelding fra legen (ikke bra nok, NAV måtte ha spesialerklæring i tillegg), spesialerklæring fra legen (NAV rotet den bort og ga ikke lyd fra seg), og til slutt en kopi av legens spesialerklæring som NAV underkjente fordi de mente min sykdom måtte kunne sammenlignes med en influensa. Jeg tuller ikke. Takk til brystklinikken på Ullevål sykehus, forresten, som ofret et teknisk rom og bidro med steriliseringsmuligheter slik at jeg fikk pumpet og varmet opp igjen og gitt mat til barnet. Min saksbehandler (jeg har bare så lyst til å oute den damen) mente at så lenge det jeg gjorde på Ullevål bare var poliklinisk fikk jeg da klare å skifte bleier og gi mat. Min samboer måtte altså føre dette som avspasering. Det er bare tre dager, men det er et godt eksempel på vår kontakt med NAV. 3) Flyttet til ny kommune etter at permisjonstiden var over. Utrolig vanskelig for NAV å få med seg til tross for gjentatt beskjed i flere kanaler. Jeg tjener 370 000 og samboers inntekt er over 6G. Men i en husbyggerperiode, når man har veldig lite slingringsmonn og ikke får barnetrygd på sju måneder fordi de IKKE TROR PÅ DEN BESKJEDEN DE HAR FÅTT DIREKTE FRA FOLKEREGISTERET OM AT VI HAR FLYTTET FRA OSLO TIL DERES KOMMUNE, og deretter ignorerer gjentatt kommunikasjon av korrekt kontonummer for så å prøve å utbetale barnetrygden til personnummeret til sønnen vår... 4) Jeg var så mye syk det første året tilbake i jobb at jeg hadde krav på frikort. Og når jeg ringer for å spørre om prosedyren rundt frikort - fordi jeg har tilleggsspørsmål jeg ikke får besvart ved å finlese det som står på nav.no - blir jeg møtt av folk som før jeg har sagt hva jeg heter antar at jeg er en løgnaktig snylter; vet du, jeg er så oppgitt over NAV. Det er ikke rart de sliter med meg. Jeg må jo seriøst være et uvanlig utfordrende tilfelle. Så mye uvanlige hendelser på en gang. Helt håpløst, har vi oppført oss. Og vi er ressurssterke folk med ståpåvilje og forståelse for byråkratiske prosesser. Vi har gjort et nummer ut av å sende formelle klagebrev for å hente ut det vi har krav på, og allikevel har vi ikke fått det. Jeg har vurdert å lage en nyhetssak av det, men kommet fram til at jeg har brukt for mye tid i mitt liv på NAV allerede. Jeg har forøvrig ei venninne som jobber i NAV, veldig hyggelig, veldig dyktig, og hun er unntaket som bekrefter regelen. Hun bekrefter også selv at hun er unntaket som bekrefter regelen. Hvordan går det an å samle så mange vanskelige mennesker under ett bedriftstak?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Hei - jobben min hadde all kontakt med NAV. Jeg fikk penger fra jobben min som vanlig, og de fikk penger fra NAV. Seriøst, det er marked for et firma med sosionomer og jurister som fungerer som mellomledd mellom brukere og NAV. Bortsett fra at, oi, det er jo ikke det. Trenger man NAV-penger har man ikke råd til å betale noen for å ordne det for seg.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Hei 12:52 igjen. Jeg lar mer overraske gang på gang over at dere ikke forstår. "Selv om NAV er i omstilling og er undermannet, SKAL de klare å utbetale penger". He, he. Da vil jeg bare hilse og si at selv om du er en fattiglus, SKAL du klare å legge av penger. Det er lett det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 Skjønner akkurat hva du mener HI. Jeg har ventet på penger siden november! Heldigvis fikk vi utbetalt engangsstønaden så vi bruker av den til mat osv for vi har brukt opp alle sparepengene våre. Går endel penger når man har bil,husleie,mat,baby-ting som må kjøpes inn og andre nødvendig utstyr.
Fullrulle86 Skrevet 30. januar 2009 #18 Skrevet 30. januar 2009 poenget er at alle må ha et eller annet med nav å gjøre en eller annen gang! ikke døm! jeg fikk okså penger direkte fra arbeidsgiver under permisjonen min, men jeg måtte likevel søke til nav om permisjonspenger! når en er i permisjon får en indirekte eller direkte støtte fra nav punktum.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #19 Skrevet 30. januar 2009 ærlig talt... Uansett hvor mye man legger opp, så vil det ta slutt en gang.. Spesielt når NAV ikke utbetaler penger som alle i permisjon skal ha fra dem. Da får man jo heller ikke fylt opp reservene igjen. Men når du har arvet et par mill og kan sette dem på bok, og ellers får påfyll av pappa, så kan det være vanskelig å sette seg inn i andres situasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #20 Skrevet 30. januar 2009 Hei igjen 12.52.... Fattiglusen her..... og å legge av penger er ikke lett når det ikke finns penger å legge av! Min situasjon... Ble alenemor på sykehuset da jeg fødte mitt andre barn (med samme man, som jeg var gift med) Jeg var student...men hadde klart meg uten lån...og stippend (hadde ikke studert lenge...bare noen få mnd) Hadde ingen intekt og min nåværende eksmann (oppdaget at han var alkoholiker..) hadde tømt kontoen min da jeg var på sykehuset...(glemte igjen bankkortet mitt...i fødselståken) Hadde rett på overgangsstønad, engangsstønad og andre "goder" til alenemammaer....alstå hadde rettigheter...så jeg søkte på alt jeg vet jeg hadde rett på....men nav som sagt over..rotet bort også mine papirer...etter 9 uker tok jeg som sagt mine to barn til nav for å vente på utbetalingen min...(hadde hatt kontakt gjevnlig...) Til og med vanlig barnetrygd fikk jeg ikke i den perioden... og far var fløyet...så ingen pappa-betaling heller... takk og lov for gode venner og familie, som spanderte middager på oss! For det er ikke lett å legge av penger når eksen hadde tømt kontoen i hevn for bruddet...(politianmeld...og tilbakebetalt pr.idag)... Fint å være bedreviter...men du kan ikke se ned på alle som ikke har så mye sparepenger at de kan fø en hel familie (inkl boutgifter, og andre løpende utgifter) i mange mnd!! SLik fungerer ikke denne verden for de aller fleste av oss!! Selv om du syns at vi har "rotet" oss borti dritt og burde planlegge ting bedre.. Les innlegget over av statsviteren.... ikke alle får det de har krav på!!!! Og har man vært så "dum" som meg så sitter man der! slik skal det ikke være!!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #21 Skrevet 30. januar 2009 Dette er så dumt!! Har dere alle en konto stinn av penger i tilfelle sjefen deres glemmer dere i 2 mnd? Og dere ikke får lønn? For noen er faktisk NAV arbeidsgiver, og den instansen som har DITT navn på lønningslista... man forventer jo at man får penger når man skal, selvom det er fra nav eller kommunen????? Hjelpes!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #22 Skrevet 30. januar 2009 kl. 12:52 igjen. Jeg dømmer ingen som må benytte seg av NAV. Jeg bare bruker den samme taktikken overfor dere, som dere bruker overfor NAV-ansatte. Du MÅ klare å spare, selv om du ikke har penger nok. Slik som NAV MÅ klare å gjøre jobben sin, selv om det ikke er ansatt mange nok der. Ikke noe mer enn det. Jeg tror ingen har lyst til å bruke NAV, hvis de ikke må. Men vis litt anstendighet bare.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #23 Skrevet 30. januar 2009 12.52...... Tror nesten jeg syns litt synd på det..for dette er for dumt!!!!!! Nav får bevilget penger av stortinget... og blir sparekassa tom så er det mer å hente av den norske stat...(de samme som innvilger 12 mil til skaugum på meget kort varsel...i forbindelse med en økonomisk krise i samfunnet...) Desutten så er det en innstans som har som plikt å hjelpe alle som trenger det, de er pålagt å følge loven om sosiale tjenester... Alle vi som går ditt er ikke en "uttømmelig instans" vi er trengende mennesker som har rettigheter LOVBESTEMTE sådan.. så vi kan ikke sammenligne dette!!! Nei...skal man sammenligne..må du nesten sammenligne situasjoner som er i samme katogori!! Ikke motsetninger som du gjør her!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #24 Skrevet 30. januar 2009 12 52 igjen. Det har du jo rett i . Dette er opptjente rettigheter som er hjemlet i norsk lov. Men hva tror du skjer hvis de ikke ansetter nok folk til å sørge for at du sikres disse rettighetene? Stønadsbudsjettet er ikke den samme potten som lønningene kommer fra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå