Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har veldig mye vann i kroppen? Jeg kjenner det spsesielt i den høyre handa- den er så vond at jeg klarer ikke lukke den... Normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=) ja jeg og har en del vann i kroppen fortiden.. dette med vann er veldig individuelt. prøvd litt kulde? det funker for meg... og holde hendene oppover. men det blir sikkert veldig tungt i og med at det er hendene dine det er snakk om... men prøv å legg dem i kaldevann. hvis ikke det hjelper så vet jeg desverre ikke:S

Skrevet

Jeg har også mye vondt i høyrehånda spesielt, kjennes ut som smertene sitter i ledda... Kan antakelig være pga for mye vann i kroppen hos meg også, ja... Armen og hånda mi sovner også veldig mye, hele tiden. Jeg skal på kontroll på mandag, så tenkte at jeg skal ta det opp med legen da. Det er vel antakelig normalt, men siden jeg nå allikevel skal til legen, så er det jo greit å spørre ;-)

Skrevet

Kutt drastisk ned på alt salt og søtt som binder vannet til kroppen så blir det kanskje litt bedre.

Skrevet

Har ikke synlig mye vann i kroppen selv,men jeg har fått konstantert at jeg har pådratt meg karpal tunnel syndrom.Det er et problem som oppstår med nervene i armen/håndleddet i forbindelse med svangerskap.Det kan også oppstå av andre grunner også,hos meg er det også genetisk....men kort fortalt....

tommel,pekefinger og langefinger + tildels de andre også dovner bort,og sover masse og gjør skikkelig vondt.Det er smerter langt opp i armen og førligheten er nedsatt.Det prikker og nattesøvnen er til tider helt ødelagt.

Jeg var hos spesialist før jul,og han sa at det høyst sannsynlig går over etter fødsel,men at det av og til ikke gjør det og må blokkes ut ved operasjon.I noen tilfeller benyttes hydrokortisoninjeksjon i håndleddet.

Jeg kjenner mange som har operert for dette.,dette er ganske vanlig.

Jeg ligger i hvertfall med"skinner"eller håndleddsstøtte kjøpt på apoteket(merket heter Mueller) med metall vinkel inni for å ikke holde armen i feil stilling over lengre tid.Dette hjelper faktisk,og er en stor forbedring for meg.

Så hvis det er det samme for dere,har dere nok fått dette syndromet....

jeg trodde jeg hadde fått blodpropp i armen så ble igrunn ganske"glad"da det var dette. Dert skyldes økt væskevolum i kroppen.

De opererer helst ikke gravide,da skal det være ille.....

Det finnes også infor om karpal/carpal tunnel syndrom(e) på nettet.

:-)

Skrevet

Hadde ekstremt mye vann sist svangerskap og har det nå også.. Noen av oss samler tydeligvis mer enn andre, samme hva man spiser.. ikke har det noe forbindelse med svangerskapsforgiftning heller (heldigvis). Jeg hadde kostant sovende hender de siste tre mnd sist svangerskap, noe som da også ga en god del smerter, klarte ikke holde i ting... trøst deg med at det forsvinner igjen etter fødselen. Jeg gikk ned 20 kg på under 6 uker uten å trene/spise mindre (det var jul) i det hele tatt, så det sier vel litt om vannmengden. :) Hovna på meg 8 kg den siste uka jeg gikk på overtid.. er visst på vei dit nå også.. 3-4 kg opp siste 1,5 uka nå. (er 3 dager på overtid) Har villt hovne bein...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...