Gå til innhold

Erfaringer med menstruasjon etter pille-slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen spesielle erfaringer når det gjelder pilleslutt og menstruasjon? Tar det lengre tid før den kommer, eller kommer den med en gang?

Har hørt så mange rare ting om akkurat det, at jeg må spørre å se om det er noen som faktisk vet hva de snakker om :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg lurte på det samme som deg da vi har bestemt oss for å prøve, men ikke riktig enda. Vi gifter oss i april, og da vil jeg ikke være gravid. Men for å være på den sikre siden, det kan jo ta laaang tid før mensen kommer og man er prøveklar, så slutter jeg på p-pillene 1. januar i år. Nøyaktig 28 dager etter kom mensen. Jeg er kanskje heldig, men det samme kan jo skje med deg?

Lykke til ihvertfall!

Skrevet

Jeg slutta på pillen i august i fjor, har ennå ikke fått menstruasjon:)

Skrevet

Med 1.mann rakk jeg ikke få tilbake mensen før jeg ble gravid. Nå er vi snart klar for nr 2, og planlegger å slutte med pillen 1mnd i forveien. Hvor lang tid det går før du får tilbake mensen er vanskelig å si, men tror de fleste som går på pillen får mensen i løpet av noen få mnd, de som bruker sprøyte går det gjerne noe lengre tid

Skrevet

Oisann, dette var mange forskjellige erfaringer !

men jeg hååper at det går fort å bli klar :-)))

men såklart så kan det jo ta en stund.... Er innstillt på begge deler =)

Skrevet

Jeg er nok en av de heldige, for mensen min kom regelmessig fra 1.mnd etter p-pille slutt :-)

Skrevet

Hei Tysvaerjenta :)

Jeg har gått på ppiller leeenge. Microgynom monofase ppille ca det siste halvåret. Hadde mensturasjon etter endt pillebrett som vanlig 23-27.des. Startet på nytt brett, men rett over nyåret bestemte vi oss for å droppe pillene..

**smiler**

Jeg dumpet brettet 7 dager etter påbegynt nytt brett. Det tok som ellers etter siste pille på brettet hos meg 3dager før mensen kom, og jeg fikk nye 3-4 dager med mensturasjon.

28 dager kom og gikk og mensen dukket opp på ny...

Vi har bestemt oss for å "ta livet som det faller seg" men jeg kommer nok til å innsistere på ekstra mye kos i midten av måneden ;-)

Skrevet

Jeg har fått tilbake mensen med en gang etter p-pilleslutt og blitt gravid på andre forsøk. Har sluttet med p-piller nå, og håper mensenn kommer ganske fort. Planlegger prøving fra mai, men synes det er greit å kaste pillene nå.

Skrevet

Jeg tror du får like mange forskjellige svar, som personer du spør. :)

Selv slutta jeg 1. Januar, og fikk første blødning 1. Februar.

Er spent på om den kommer regelemessig nå.

Vi skal forresten også starte prøving i April/Mai, men jeg slutta nå, for å få syklusen i gang.

Har hørt et sted at Folat hjelper kroppen i gang etter pille-slutt, så jeg begynte med det. To dager senere fikk jeg første blødning!

Lykke til :)

Skrevet

jeg har brukt p-pille i forkant av to svangerskap. Sluttet med pillen og ble gravid 12-14 dager etterpå begge ganger, altså, fikk ikke mensen i det hele tatt. Legen min sa at det er en myte at det tar lang tid å bli fruktbar etter p-pille-bruk. Han sa at på grunn av den jevne strømmen av hormoner er kroppen ekstra fruktbar rett etter p.pillebruk.

Skrevet

oisann, så det kan rett og slett være grunnen til at hverken menstruasjon eller eggløsning er kommet til normal tid?? det høres jo helt perfekt ut, men er litt skeptisk til å få for høye forhåpninger også da... :-)))

Skrevet

Må/bør man vente på "ekte" menstruasjon før man starter prøvinga etter man har sluttet på pilla? dvs, ikke den menstruasjonen som kommer 3 dgr etter pillebrettet.

Skrevet

Heisann du anonyme ! Tydeligvis trenger en ikke vente på første menstruasjon, jeg har hatt magesmerter i ett døgn nå, og tok en EL-test bare for å se om det var EL eller menstruasjon, og den var POSITIV!!! Utrolig glad, nå skal prøvinga begynne! :-)))

Skrevet

Hei. jeg gikk faktisk et år før jeg fikk tilbake mensen, og da var det veldig lange sykluser, først nå 4 år etter at jeg at jeg sluttet har jeg begynt å få regelmessig syklus. Det er veldig individuelt. men passer jo bra at jeg får normale sykluser nå, i og med at vi har tenkt å bli prøvere til høsten/vinteren;)

Skrevet

oisann, det var jo veldig lenge!

ser ut til at jeg er mer heldig, siden jeg fikk eggløsning allerede etter 18 dager, og siden jeg har hatt akkurat som gangsperr-smerter i mageregionen etterpå....

har så utrolig lyst at jeg tar hva som helst som positive tegn :-)

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe problem etter pilleslutt tidligere. Men det er sikker stor forskjell fra person til person.

• 2 uker senere...
Skrevet

vi sluttet med piller i slutten av januar. mensen bli regelmessig med en gang. i slutten av mai ble vi gravide, selv om vi tenkte at vi var forsiktige rundt den "rette" tiden...jordmor sa på ultralyd at det første halve året etter p-pille slutt kan eggløsningen være helt tullerusk, selv om mensen er aldri så presis...:)

Skrevet

Jeg fikk også menstrasjon helt regelmessig mnd etter pilleslutt. Men prøver ikke å få barn enda, så mulig eggløsningen ikke var regelmessig.

Skrevet

Jeg fikk EL med en gang, og før første mens etter pille-slutt er jeg mest sannsynlig gravid :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...