bekkebekk Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Det er ikke lett å få barnehageplass.. Det vet vel mange av oss. Vi har søkt plass i begynnelsen av mars. For det første kunne de ikke love oss noe beskjed om vi fikk barnehageplass før ca 1 uke til to dager før jeg skal begynne å jobbe.. Det er jo ganske stressende da. Man planlegger jo gjerne itt med oppstart til jobb også. For det andre får man ikke vite hvor langt foran/bak man er i køen. For det tredje så har vi lang ansinitet, men som de sier på telefonen nå så frafaller dette fra neste uke! Da må vi alle søke på nytt og da går det etter alder fra 3 år og nedover... Ikke kjenner jeg til noen dagmamma eller familiebarnehage heller. Ønsker jo ikke å levere barnet mitt til en helt fremmed jeg kanskje bare har kjent en uke... Og ikke er det så aktuelt med familie heller. Ikke har vi råd til at jeg skal gå hjemme heller en periode. Dette kan jeg heller ikke pga jobben min. Hva gjør dere andre? Hva slags løsninger har dere? Har dere noen kriseplan?
labine Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 kriseplanen hos oss er dagmamma fram til hovedopptaket i august. det måtte vi ha til nr 2, og det ser det ut som vi må ha til nr 3 også. mens med nr 1 var vi heldig - jeg begynte i ny jobb i august, og i bedriftsbarnehagen var det ledig plass så han kunne begynne i oktober da han var 1 år. med nr 2 brukte vi en nabo fram til guttungen fikk plass i barnehagen (egentlig plass fra august men de ville gjerne ha noen til å begynne tidligere så da fikk han begynne i mai i stedet), og med nr 3 skal svigermor være dagmamma fram til høsten om vi ikke får plass før til høsten i samme barnehage som nr 2 (nr 1 går på skolen nå)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå