sassi87 Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Har ikke kjent liv på to dager, er dette normalt i og med at beibien nå ikke har så mye plass til og boltre seg på inne i mammas mage lenger, eller?? lurer på å ta kontakt med jordmor, men d er vel ikke mye hun kan gjøre siden hun ikke har ultralydapparat??? HJELP, skal reise på fjellet idag, men vil vite at den lille har d bra først...
Nelliesprelli09 Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 ring jordmor. Ikke dra noen plass uten å få sjekket d. Hun sjekker hjertelyd tar du kontakt. Det holder lenge.
LilleBebinMammanSin Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 det du kan prøve på er å drikke et STORT glass med juce.. med sukker i.. legg deg ned i sengen... så må du telle spark.. 20 spark ca på 20 min... vist du ikke kjenner noe, hadde jeg umiddelbart kontaktet jordmor. å krevd å komme dit.. det får du helt garantert. lykke til! *krysser fingrene*
FruMamma med nr 2 Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Ja, ring jordmora di eller føden. Det er ingenting å vente med. Jordmor har doppler så hun hører hjertelyden, trenger ikke UL apparat. Lykke til!
passilurken Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 drikk isvann, få i deg noe sukker, dytt litt i magen. dersom du fremdeles ikke kjenner noe liv, ring føden. dette skal du ikke lure på i det hele! jeg ringte når jeg ikke hadde kjent liv på 12 timer... heldigvis tok knøttet til vettet og reagerte på isvannet:) tygg gjerne isklumper, for babyene liker ikke det kalde. husk også på at når du bekymrer deg så skiller du ut et hormon som gjør at babyen blir helt rolig... men ikke tvil på å ringe føden! jeg hadde i alle fall ikke resit på fjellet uten å bli sjekket! på svangerskapskurset jeg var på, sa jordmor at i rogaland blir ca 5 barn reddet hvert år fordi vi reiser en gang for mye på sykehuset når vi ikke kjenner liv... 98% er det ingenting i veien med, men 2% trenger hjelp. håper du er blandt de 98%! men ring føden du, ikke jm. fortell hvordan det går da! lykke til!!!
sassi87 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2009 takk for kjappe svar jenter:) får ikke tak i jordmor, men prøver ijen etter kl 12.00... når jeg sto å rinkte kjente jeg to spark (typisk:)), men visst du skal kjenne 20 spark på 20 min er vel d litt lite med to??
FruMamma med nr 2 Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Jeg ville uansett sjekket det videre selv om du kjente to spark. Ring heller føden enn jordmora di som noen over her anbefalte.
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 kan ikke ringe til føden da? bare for å fått kommet inn for en sjekk der... det hadde g gjort.. for der sjekker de oxo blodgjennomstrømningen osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå