lamor Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 vi var på ul på privat klinikk i uke 24 for å få vite kjønnet på babyen, på sykehuset ville de ikke si det =(=( Det skal bli en jente noe vi absolutt ikke hadde forventet. Vi hadde to gutte navn klare, men ingen jente navn. Vi har en gutt fra før og han heter noah, alle i min familie har også bibelske navn på en eller annen måte og det ønsker jeg å fortsette med. Vi trenger nå hjelp til jente navn med bibelsk/hebraisk opprinnelse som passer sammen med noah. Jeg liker leah og Ada og min mann liker sara. Men enda har vi ikke funnet noe som vi er enige om. Alle tips mottas med takk.
Gjest Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Leah, Ada og Sara er veldig fine navn, men litt oppbrukt, syns jeg, da. Jenta mi heter Leana, det syns jeg er veldig fint. Ellers liker jeg Sina, Emmi, Freja, Moa, Meja og noen andre navn, men det var jo ikke helt det du var ute etter. Ana Bettina/tine Dania Daniella Dina/Dine Elisabeth Ella/Elle Gail Gila Gabriella Hannah Issa Jemina Josephine/Josephina Johanna/Johana Liora Madalena/Madalina/Madelena Mara Mariam/Marjam/Miriam Marta/Marte Marthea/Mathea Mikaela Michelle Mika Naomi Noomi Rebekka Rakel Rachel Ronia Samantha Sharon Sia Susanna/Susanne Tabea Tabita Talia Zelda Finnes masse på navneguiden.
Trilletrill Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Ja det er ikke lett, vi skal også ha Bibelske navn som itillegg skal være Persiske og! Så hvis gutt blir det Darius Michael, hvis jente Leila Juliette. Men Jeg syntes Esther er et veldig pent bibelsk navn, det samme er Dina. Lykke til:)
lamor Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 huff ikke lett dette her, jeg er kontroll freek som liker å ha alt klart og til rette lagt. Er jo bare 25 uker på vei, men likevel så ønsker jeg å ha navnet klart snarest. Takk for hjelp, ønsker gjerne mere=)=)
Vannmann35 Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Navnedebatten er rette forum for dette innlegget - gå til: http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/4795 Lykke til!
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 på navneguiden på bim er det en artikkel om bibelske navn. mange fine forslag ovenfor!
Lilli med småtrolla Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Vi har motsatt problem. Finner ingen guttenavn Men jentenavn har vi mye å velge i: - Esther - Edith - Alva - Nora - Hilma - Maja - Alma - Tuva Vi har nok bestemt oss for Nora, etter min fantastiske oldemor. Eller Sjur visst det blir gutt, etter min samboers oldefar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå