Gå til innhold

Er eg storforlangende nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært sykemeldt siden slutten av februar 08 no, og skal over på attføring om en liten mnd.

Han gjør lite hjemme og skjønner ikke at eg er dødssliten! Virker som at han tror han har hatt ferie i et år!

Har en jente på 8 mnd som spiser om natta, alt fra 2 - 4 ganger + en sønn som noen ganger våkner slik at vi må opp og roe han. Jenta vår har vært veldig flink til å sove hele natta, men det forandra seg rundt nyttår. Hun er nettoppp begynt å akseptere fast føde etter prøving i over 2 mnd.

Er det for mye å forlange at mannen min står opp med sønnen vår hver dag siden eg må opp flere ganger om natta? Han sover til halv9-9 hver dag så det er jo ikke tidlig.....

Han skal være borte hele mars pga kurs, og eg kunne godt tenkt meg å fått ladet opp "batteriene" litt til å være alene med begge ungene så lenge....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det kommer an på hva han er sykemeldt for. Så sant han er i form til å ta seg av barn er det jo en selvfølge at han stiller opp.

Skrevet

Det kommer jo an på hva han er sykemeldt for, da..

Men i utganspunktet synes jeg det høres ut som en god ordning :-)

Skrevet

Han får vondt i bein-musklaturen ved mye ståing og gåing.... ellers helt fin.

Skrevet

Hvor mye du kan forvente av mannen din når han er sykmeldt kommer jo helt ann på hva han er sykmeldt for. Har han bare en vond hånd for eksempel synes jeg du kan forvente at han gjør så godt som alt hjemme hvis du er på jobb. Om han derimot er så syk at han ikke greier annet enn å ligge kan du ikke forvente mye.

Hvis du er i permisjon og han hjemme uten å være syk på en sån måte at sykdomen hindrer ham i å gjøre ting synes jeg dere bør dele arbeidet omtrent likt.

Skrevet

Han høres da lat ut spør du meg... synes ikke du er storforlangende, hadde du vært syk med 40 i feber så måtte du jo likevel tatt deg av ungene? Så spark han ut av senga om morgenen, han er nok blitt litt for bortskjemt.. ;)

Skrevet

høres ut som mannen din er utrolig lat :(

det at han får vondt i bein og muskler eller hva det nå var så kan han vel gidde å stå opp med ungene og hjelpe deg synes jeg...

synes ikke du er storforlanger!

og at han kan gidde å gå inn til ungene om de griner om natta..nå har jeg ikke fått med meg om du jobber eller om du er i perm?

Skrevet

Jeg syns absolutt ikke du er storforlangen!!

Men det kommer jo selvfølgelig an på formen hans. Hvis han ikke orker det hver dag, så ihvertfall hjelpe deg noen dager.

Her er det omvendt, jeg er den som har vært sykmeldt i et år og som nå er på rehabilitering. Og jeg får kjempedårlig samvittighet hvis jeg spør om mannen kan stå opp og ordne seg selv OG påsan før de skal på jobb og i bhg. Jeg tar stort sett morgenene selv om det gjør at jeg får vondt, fordi jeg faktisk kan slappe av etterpå når de har dratt.

Hva er han sykmeldt for?

jeg syns det høres litt rart og veldig selvsentrert ut at han ikke ser hvor sliten du blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...