Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #1 Skrevet 30. januar 2009 Hvis man gifter seg først og inviterer til familie/vennefest en stund etterpå..Blir det bare teit,- og litt sånn "de vil ha gavene men vil ikke ha styret med skikkelig bryllup"???? Kunne tenkt meg å gifte meg hos sorenskriver nå og invitere til selskap (venner og familie blir over 100 gjester) på det lokale samfunnshus,- få noen "utvalgte" til å ta med mat (ikke alle, da blir det for mye) og noen til å bake noen kaker...Disse vil da få "Innbydelse" evt pr telefon, mens det ellers blir sagt muntlig til de vi ABSOLUTT vil ha med,- også komplementere med annonse i avisa at venner og familie er velkommen til privatfest på...samf.hus dato og kl....... for å feire at vi er blitt mann og kone.... Hadde kjøpt inn så vi hadde hatt alt av drikke selv, og som sagt andre fikk ordne med mat.... Hadde heller ikke lagt ut ønskelister på div butikker,- eller, om mange hadde begynt å spurt etter det så hadde jeg muligens gjort det, men ikke "annonsert det" til andre enn de som spurte",- men i utgangspunktet ville jeg ikke gjort det da vi hadde følt at gaver ikke hadde vært et must... Virker dette teit eller?? JEg er nemmelig ikke lysten på stort bryllup (ikke young blushing bride, lenger) men manne vil ha det stort og tradisjonellt....Samtidig får jeg brukt en evt (enkel) brudekjole to ganger,- under vielse og på denne festen....Datteren min likeså,- som maser konsatnt på bryllup..) Hva hadde dere tenkt om noen av deres familie/venner hadde annonsert fest slik,- og evt blitt spurt om å ta med kake eller et "fat med noe mat".........
maleen Skrevet 30. januar 2009 #2 Skrevet 30. januar 2009 Vi gifter oss først har en bedre middag med nær familie. Dagen etter har vi fest med venner og søskenbarn. Ønskene våre er maten og drikka. Så noen tar med mat, andre tar med drikke. VI ordner med alt det andre. FÅtt masse positive tilbakemeldinger på det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Tenker som så at noen (f.eks søskenbarna våre vi inviterer) tar med ostefat, noen en hjemmelaget pizza, kyllynglår, pai, spekefat osv,- nok til 6-10 personer og en ca 10 stykker av vannene kaker/dessertretter så skulle vi ha nok.... Og det vil ikke koste de alternative gjestene mye heller (eller, det er jo opp til de da)... Tenker som så at i attertid er det jo festen, musikken og stemningen som huskes....Iallefall er det hva jeg husker. JEg blir bare litt "skremt" når så mange her inne forventer kuverter til 2000 pr.pers når de blir invitert i bryllup, fordi de har brukt så mye på kjole og hår (????) og gave..Jeg håper bare gjestene pynter seg litt, rett og slett for å føle seg vel,- og gaver/ønskeliste vil altså ikke bli "offisiellt"..Evt gaver hadde jeg faktisk tenkt å åpne dagen etter,- i ro og mak, jeg og mannen (siden jeg forventer at bare noen få/ingen kjøper gave, slik at de som IKKE har kjøpt ikke blir "forlegne"...) Dessuten så synes jeg det er deilig å slippe det "stive" og alle talene slik "fine" bryllup har...Middagen, samme hvor god dener, er jo ofte det kjedeligste på hele bryllupet....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Vi gifter oss i utlandet, og skal ha åpent hus her hjemme senere. Setter anonse i avisen så kan familie og gammle "tanter" ta seg en tur på kaffe og kaker. På kvelden skal vi innvitere de nermeste vennene våre på middag og fest utover natten.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 Kunne tenkt meg sydenbryllup jeg også, men mannen liker ikke sol og varme, og jeg liker ikke vinter og kulde,- så vi får bli "Litt misfornøyd" begge og evt ta det hjemme hvor vi verken har det varmt på sommeren eller kaldt på vinteren ) Lykke til med den stor dagen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå