Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må jeg varsle ifra om at jeg er gravid??

kan jeg ta sånn røntgen eller va det heter av tennene? :)

takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt ifra- så dekker de til magen din når de tar bilder.

Tror også at det er nyttig info for tannlegen din, da man kan ha litt endringer i tannkjøttet når man er gravid. (jeg blør i tannkjøttet hver gang jeg pusser tennene nå)

Skrevet

Jeg spurte forrige gang jeg var der, før jeg var gravid, og da svarte tannlegen at røntgenutstyret var så bra nå at man trengte så liten dose for å få bra bilder, at men ikke trengte å gjøre noe spesielt med gravide.

Skrevet

supert.. var redd for at e kanskje ikke tok røntgen.. greit å få sjekka om det er hull hehe.. ja blør her også...

Skrevet

Jeg fikk beskjed at de unngikk røntgen de 3 første mnd i svangerskapet med mindre det var helt nødvendig...

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 7
Skrevet

Jeg husket at jeg sjekket opp det sist jeg gikk gravid,måtte til tannlegen i 6 mnd.

Da fant jeg ei som hadde tatt røntgen i 3 uke,og hun fikk en baby med store skader i hjernen.

Jeg NEKTET røntgen,selv om de hadde blymatte. Tannpine eller ei.

Det kan jo være trygt,men jeg valgte å ikke ta noen sjanse.

Skrevet

Var faktisk til hos tannlegen i dag. Jeg fortalte jeg var gravid og de tok ikke røngen på meg. En god tannlege kan avgjøre om du har hulle eller ei UTEN å måtte ta røngen!

Jeg tok heller ikke sjansen på å ta hullet mitt, pga bedøvelse, selv om tannlegen sa de hadde en egen bedøvelse for gravide. Jeg kan holde det hullet ved like i åtte måneder, ikke noe problem.

Skrevet

Mange forskjellige svar ute å går ser jeg. "Min" tannlege sa at det ville gå greit,men kunne for sikkerhets skyld (og min selvfølelse) legge en bly matte som også dekker magen:)

Har tatt bilde i begge mine tidligere sv.skap og begge unga er friske!! :)

Skrevet

I bøkene og informasjonsheftene jeg fikk fra jordmor,står det at man bør holde seg unna røntgen og bedøvelse hos tannlegen mens man er gravid.

Skrevet

Jeg skulle mandag og rotfylle og farge en tann. Sjekket tidligere i uken om det hadde noe å si at jeg var gravid og de ville ikke gjennomføre denne typen behandling før etter fødsel. De behandler nok ved behov, men der det ikke er en nødvendighet med røntgen og div annet ønsker de nok å utsette det. beste er vel å ringe å sjekke.

Skrevet

Ja, du burde si fra! Jeg trakk to visdomstenner da jeg var gravid sist. Tok ikke røntgen og fikk bedøvelse som var grei for gravide. Lykke til hos tannlegen! :)

Skrevet

Tannlegen min sa at en får langt mer stråling av en flytur til Oslo enn å ta bilder hos tannlegen...det ga meg noe å tenke på, men jeg orker ikke å være hysterisk. Skal fly på slutten av uke 11...

Skrevet

takk for masse svar :)

mhmmm... sikkert lurt å varsle om d da..ca 7 uker på vei da når jeg skal dit.. vil ikke ha en bebis me hjerneskade bare for en tannlegetime... uff..skumle greier..

men er jo mange som ikke vet at de er gravide å før uke 6-8.. de får jo som regel friske barn de også....men jeg tør ikke ta npoe sjangse ..

lar tannlegen bestemme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...