Gå til innhold

alene mor..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er alene mor, å er i jobb har ca 8000 fast i mnd, noen som vet ka vi har krev på? ikke noe engangsbeløp før fødsel eller noen ting?

syns det er ganske frustrerende å tenk på.. håper derfor noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg har ikke satt meg inn i den delen. Men ta kontakt med ditt NAV kontor der vil de kunne veilede deg og hjelpe deg! Også er det noe som heter Amathea som er for jenter som skal bli alene mor. Masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Hvis du har fast jobb eller har hatt intekt 6 av de 10 siste mnd har du krav på 80% lønn i 54 uker eller 100% i 44..i tillegg er det dobbel barnetrygd men ta kontakt med nav og Amathea..kanskje det har kommet flere tillegg etter jeg var alene de første årene. også hadde jeg noe de kalte for overgangs stønad før jeg fikk barnehageplass og begynte på jobbigjen...det er muligheter .Si fra til folk rundt deg og på forskjellig forum og klubber her inne hvis du trenger noe småtterier ..Sikker på at det er folk som både fonyer seg og har noe stående de ikke skal bruke av forskjellige ting..noen har kanskje en ting eller to å gi bort ......gå på gis bort på finn og averter selv.

Vær oppfinsom....og send en mail så kan jeg se hva jeg kan bidra med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om du tjener så lite har du krav på overgangsstønad i tillegg når babyen kommer. pluss dobbel barnetrygd. kan godt være du har krav på bostøtte også.

Etterhvert får du stønad til barnetilsyn også. Pluss at faren må betale bidrag.

Du kommer til å klare deg helt fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...