Gå til innhold

10 mnd og 39,5 i feber. Er det mye? + "bjeffer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så varm stakkars. Gav han akkurat paracet, men han hosta og brakk seg opp alt sammen igjen. Skikkelig tett i brystet og har slik bjeffende hoste. høres ut som tørt slim som ikke vil opp på en måte, men kanksje det løsner seg i morgen?

Vet ikke om man burde dra på legevakten?

Gav han i pille i rompa og satt på ham en body og satt opp vinduet slik at han kanskje blir litt kjøligere.

Bør jeg dra til legen i morgen? Hva kan han i så fall gjøre?

Man blir jo veldig veldig nervøs!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du urolig så kan du selvfølgelig ring legevakta i kveld/ natt.Hvis han bjeffer kan det være falsk krupp. Da kler du godt på ham og går ut en stund. Gir det segikke kda kan han få medisin på legevakten. Sov på samme rom resten av natten.

Skrevet

Det kan være falsk krupp hvis det er bjeffing, så da bør du inge legevakt ja. Og la dem avgjøre hva som skal skje.

Skrevet

Snuppa her har 39 i feber. og hoster og snurkler.

La inn et innlegg om jeg burde dra på legevakta jeg å.. =)

Skrevet

Den andre sønnen min har nettopp vært sjuk og det begynte med hosting. men ikke helt på samme settet.

Det høres ut som om det er tørt slim, men selvfølgelig kan det være falsk krupp. Men hoster man hele tiden da? Eller bare av og til?

Hører jo at han er litt tett i brystet når han puster også, altså en luftveisinnfeksjon av noe slag.

Har ikke lyst å dra meg ned på virus og -bakterievakta heller...men må man så må man.

Skrevet

huff det er så fælt! =) Føler meg også hysterisk. Men samboer sitter og prøver å få tak i dem nå. Bare for å ringe og høre i alle fall =(

Skrevet

Med falsk krupp bjeffer de på pustingen og- Etterhvert.

Min har startet med bjeffing i hostingen, og pluttselig har det og vært på pusten i tillegg til at han har hatt problemer med å puste.

Skrevet

Det varierer, men det høres ut som om det er veldig ubehagelig.

Skrevet

Ja selvfølgelig er det ubehagelig! Det er aldri behagelig å være syk. Men hva gjør de der nede som legen ikke kan gjøre i morgen? Greit å vite siden han sikkert ikke synes det er behagelig å bli vekket, kledd på (noe han hater), bli satt i bilstolen (som han hater over alt på denne jord), sitte der nede sammen mange andre hylende unger trøtt og syk stakkars. Det er bare sånn jeg tenker... jeg får kanskje se det an. Samboer prater med dem nå da =)

Gjest rosenrosarød
Skrevet

Er du usikker så ta en tur på legevakten. Be om blodprøve for å sjekke om det kan være RS.

Skrevet

Hvis det er falsk krupp som ikke gir seg ved at dere sitter ute en stund, så kan de gi adrenalin i støvmaske, event. efdrin. (mulig at det er andre ting også)

Skrevet

hva med å gi han en rumpetablett- som virke bedre og fortere! og så sjekker feberen igjen en halvtime etter- hvis du fortsatt lurer - og så kan du ev dra da-

Skrevet

Ja jeg har gitt han, og tror det begynner å funke. Var ikke så glovarm i sta.

Det jeg synes er rart er at han ikke er snørrete, noe som jo pleier å lage hoste. Men sånn var broren også. Begynte med hoste og nå er han snørrete.

Fikk beskjed om at vi måtte sitte lenge å vente på legevakta, for det var stor pågang og få på jobb, så jeg ser an litt og blir det værre drar vi. Hvis ikke lbir det legen i morgen. God natt!

Skrevet

Falsk krupp kommer ofte før forkjølelsen :-( Det går sikkert fint. Men sov på samme rom :-)

Skrevet

Har hatt det på akkurat samme måte med lillegutt nå nettopp - det var bronkitt... Lite hyggelig når det står på med hoste som ikke gir seg samt høy feber! Dra til legen i morgen du - alltid betryggende å ha vært hos lege for å sjekke CRP verdiene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...