Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff min samboer for 5 år siden. han røyka hasj daglig. noe jeg ikke var imot. Han begynte å bruke amfetamin rundt da jeg var gravid. jeg sa til han at han kan bare kose seg mens jeg er gravid, men når barnet kommer er det slutt!

Vel, han sluttet ikke! Nå er han i ferd med å miste jobben for han sovner etter å ha vært våken i 4-5 døgn så han kommer seg ikke på jobb.

Jeg har sagt til han at nå er det nok! Og han sluttet å bruke speed, men nå sover han bare. HELE tiden. det ser ikke ut her hjemme, for han gidder ikke å rydde opp etter seg!

Vi har også en hund som stakkars aldri får gå tur. har sagt til han at vi bør prøve å omplassere hunden, men da får jeg beskjed om at vi kan ikke bare gi opp et liv. Det er jeg enig også i, men føler det bli mishandling når hunden ikke får tisset før klokken 18!

Første mnd etter vi kom hjem fra sykehuset så skiftet han aldri bleie. spurte han mange ganger. Så går han hen å sier til sin mor at han ikke får skifte bleie!! Og at han vil ha litt mer ansvar overfor ungen, men når jeg spør han om noe og han ikke gjør det og jeg blir fortvilet og sint, så får jeg beskjed om at han ikke vil høre noe mas ang ungen!

Han ser at jeg sliter enkelte ganger, men da går han bare å legger seg! Jeg har sagt til han at jeg har vurdert å gå fra han, men som han sier at hvis jeg gjør det så er det ungen det går utover. at han ikke får vokse opp med begge foreldrene. Men er det da ikke bedre at jeg går fra han enn at ungen skal vokse opp med en ulykkelig mor?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har bare lyst å pakke sakene å dra til mor, men vet da at det kommer til å bli et helvete. prøvde å dra fra ham da jeg var gravid og da fikk jeg beskjed om at han skulle gjøre alt i sin makt for at jeg mister foreldreansvaret! Jeg har full foreldreansvar!

Sitter her fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. har ingen å snakke med da jeg har holdt det skjult at han bruker stoff. Kan aldri få uanmeldt besøk heller da hasjpiper står fremme og speil med barberblad og etc!! Ønsker inderst inne at han bare kunne forsvinne!! Når han ikke gjør noe mens jeg sliter med ungen blir jeg så innmari irretert og han sier da at hvis jeg går fra han så kommer jeg til å ha samme problemet for ingen er der for å hjelpe meg. Men det er da bedre at jeg er alene å sliter enn at jeg sliter og vet at han egntlig kunne ha hjulpet meg!

Moren hans har også sagt at hun kan passe minsten av og til, men jeg er ikke klar til det ennå og hvertfall ikke når hun skal gi han vann og saft og minsten bare gråter hver gang vi er der for hun gir han ikke fred når han er trøtt og sulten. vil da påpeke at minsten er 10 uker gammel. Jeg ville ikke ha følt meg trygg heller å latt han være der!

Det er sikkert mye mer jeg ikke har klart å fått ned, men her får dere hvertfall et lite overblikk.

Hva skal jeg gjøre? Vi har også en kommunal leilighet og lurer da på hvem av oss som kommer til å få den hvis vi går fra hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?? har vondt for å ta dette på alvor.

Skrevet

...men hvis jeg skal ta deg på alvor:

DRA LANGT BORT!

Har ikke mer å tilføye enn det.

Skrevet

mitt 3.svar:

du tror vel ikke for ramme alvor denne manne kan ta fullt foreldreansvar for en ti uker gammel baby?

DRA RETT HJEM TIL DIN MOR!

Før barnevernet finner ut av alt, og dere begger sitter der uten baby. Det kan skje i morgen....

Skrevet

Jeg er altfor trøtt til å gi noe langt svar nå, men jeg må bare si:

du MÅ gå fra han,- barnet har det MYE bedre med deg alene, hvis faren er rusmisbruker og latsabb!

Vær ærlig med moren din, og si at han bruker stoff, og at du trenger hjelp en liten stund.

Og stakkars hunden må du også få omplassert.

Jeg kan ikke fatte at du ikke hadde noe imot at han røykte hasj daglig og at du kunne tillate at han brukte amfetamin da du var gravid, trodde du at han bare kom til å slutte når babyen ble født?

Mye jeg kunne ha skrevet her, men...synes bare forferdelig synd i babyen deres som må vokse opp i dette. Kom deg bort!!!!!

Skrevet

Er dønn alvorlig her! Nei jeg tror ikke at han kan ta foreldreansvaret fra meg så tidlig, men etterhvert! Jeg er jo glad i ham og sliter med å klare å pakke baggen å dra. Jeg er redd for at barnevernet kommer. en kamerat av han truet med å ringe dem!

Jeg er så redd for at hvis jeg går fra ham at han klarer å overtale meg om å komme tilbake!

Off, sitter her å gråter nå. Er livredd. han kan bli voldelig av seg også. Da jeg var gravid prøvde han å kvele meg. var da 8 mnd på vei. Jeg vet at det kommer til å bli et helvete om jeg drar! Kunne ikke bare han ha forsvunnet! Har mange ganger håpet på at han ikke kommer hjem mange ganger. at han har krasja i en fjellvegg eller noe. Stygg tanke, men klarer ikke å kontrollere det!

Skrevet

been there!!

dra NÅ!! i kveld!

han vil ALDRI forandre seg, dessverre!!

lykke til!! tenk på babyen deres å ta det riktige valget!

bf må ta ansvar for seg selv!

Skrevet

Du må komme deg bort!!

Ja, det er fint for barn å vokse opp med mor å far, men jeg vil tørre å påstå at barnet vil få det bedre av å vokse opp med kun mor, enn en mor å en rusa far!!

Å at du ikke reagerte nå at han brukte hverken hasj eller amfetamin skjønner jeg ikke!

Om han lar tingene sine ligge fremme, du kunne ikke da tatt bilder mens han sover eller noe å tatt med deg ungen å kameraet å dratt til din mor? å om han prøver å få foreldrerett så har du bilder?

Vet ikke helt hvor godt bevis dette er da, men for ungen sin del så drar dere til moren din!

Skrevet

Dra!!! Pakk sakene NÅ!

Ikke vent, kjære deg.

Skrevet

Kjære deg.

En ting er når man er to voksne i et såpass destruktivt forhold, da kan du stå for ditt og han for sitt og om dere fremdeles er sammen vil det kun skade dere. Men nå er det en liten baby inne i bildet, og du virker som den eneste av dere to som er i stand til å sette babyen først. Som mor er det eneste du kan gjøre å komme deg bort. Du kan være så glad i han du bare vil, men nå må du være mer glad i babyen din. Dersom han er voldelig og potensielt farlig vil krisesenteret kunne hjelpe. Du er ikke rettsløs!

Vær så snill, for barnet ditt sin skyld: kom deg ut av dette!!

Skrevet

trur du han noen gang vil slutte med stoff når han ikke gjorde det etter dere fikk babyen? Jeg tviler.

Vil du la ungen vokse opp ilag med hasjpiper og speil som er brukt til amfetamin liggende?

Håper for guds skyld han ikke røyker inne, for da puster både du og babyen inn svineriet.

Nei jeg hadde pakket sakene mine, dratt til min mor, sagt det som det var at han bruker hasj og amfetamin. Og du vil komme deg vekk derifra og trenger hjelp og støtt for å greie det.

Er ikke alltid lett å dra fra en man er glad i, men her må du tenke på deg selv og ungen. Og spesielt ungen.

Hadde ikke latt han fått hatt samvær heller uten tilsyn. Ikke så lenge han drev på med dop.

Så pakk sakene dine og flytt!!

Skrevet

Du tenker på leiligheten? Du vil ha den? Ikke bry deg om leiligheten. Pakk sakene til deg og den lille, og dra din vei. I natt.

Han der må seile sin egen sjø- Han er narkoman, og du kan ikke hjelpe han. Han ødelegger livet deres.

Tenk deg om. Når barnet begynner å krype, kan barnet fikle borti stoffet, og bli forgiftet.

Pakk nå. Logg av nettet, og dra din vei. Du skylder han ikke engang en forklaring.

Ta bilder av alt før du drar. Og lag din egen sak. Dra nå. Vær så snill.

Du skylder barnet en god og trygg oppvekst!

Skrevet

Fikk nå med meg at han kan være farlig å..hva med å si du skal på besøk, pakk det aller viktigste i stellebagen å dra å få noen andre til å hente tingene din. Jeg tenker jo omså politiet hvis han kan være farlig, å om de tropper opp på døra uanmeldt å tingene hans ligger fremme så vet de jo at det du sier er sant!

Du kan ikke la barnet ditt vokse opp med det her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...