Gå til innhold

Noen her me barn som ikke vil spise kjøtt!????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3år som ikke vil spise kjøtt..

Kan det være ren trass, eller kan det bare være "det smaker ikke godt, så vil ikke ha"..

Hu sier ikke grunnen..

Vil jo ikke at hu skal bli "kresen" når det gjelder mat.

Vet ikke hvordan jeg skal håndtere "problemet"...

Noen fler me erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne slippe og ikke lag noe mer problem ut av det enn det.. Jeg spiste ikke kjøtt før jeg var ca 18 år, nå elsker jeg det. Minste jenta mi på 5, spiste ikke kjøtt men nå blir det bedre og bedre. Hun på 5 spiser ennå ikke poteter men jeg spurte barnelegen vi går med og han sa av vi ikke skulle henge oss opp i det.

Ikke press henne så kommer det av seg selv. Tror mange foreldre idag er veldig opptatt av at barna skal like litt av alt, men sånn er det ikke. Er sikker på det ordner seg helt av seg selv.

Lykke til ;)

Skrevet

Mine kan være kresne på kjøtt. Kylling går kjempe fint, og tynt skåret kjøtt - men steik osv. er ingen favoritt. De må smake. De foretrekker fisk, ren fisk.

Jeg begynte vel sånn i 3-4 alderen med at vi er en smake familie, og så plutselig er det godt. Vi lager smoothie til barnetv og da må alle smake. Bortsatt fra at eldstemann nødvig spiser pølser og at minsten helst bare spiser grønnsaker, så har det fungert godt.

Skrevet

min erfaring tilsier at det er ganske vanlig at barn ikke er så glad i rent kjøtt og heller foretrekker farsjeprodukter, som kjøttkaker.

spiser hun det da?

småen får litt av all maten på askjetten, men han får selv velge hva av det han vil spise og ikke. men jeg "lurer" i han grønnskaker i de periodene han ikke foretrekker det, ved og servere det mens vi venter på at resten skal bli ferdig... hehe

Skrevet

Takk for svar jenter! :)

Da skal hu få bestemme litt selv, så kanskje kjøtt blir mer interessangt når "alle" andre spiser det!

Ha en go dag :)

Skrevet

Lillemor på 3 år spiser ikke rent kjøtt,tror rett og slett det er vanskelig å tygge.

Eldstejenta mi på 11 år vegrer seg også for kjøtt.Hun satt en kjøttbit i halsen for et par år siden,og ble skikkelig dårlig.Etter det har hun store problemer med rent kjøtt.

Skrevet

min eldste sønn hadde lenge problemer med rent kjøtt - har først nå i det siste begynt å spise det. Det er mulig han hadde begynt tidligere å spise om han hadde prøvd men siden han ikke klarte å svelge det da han var mindre har vi prøvd å unngå det (dessuten er ikke jeg sååå glad i rent kjøtt heller...fisk er minst like godt). så ikke stress, prøv heller men (u)jevne mellomrom om hun vil ha det, men ikke tving henne til å spise noe hun ikke vil ha nå - det løser seg med tiden.

Skrevet

Jeg kjenner en voksen som begynte slik. Hun er i tillegg fra Brasil, der de spiser store mengder kjøtt. Hun nekta plent å spise kjøtt og fisk av alle sorter, helt fra spedbarnsalderen. Er fremdeles vegetarianer! Så det går an det.

Skrevet

Kjempefint at så mange vil svare.

Takker!! :)

Skrevet

her spises ikke kjøtt heller..

men det går seg vel til etter hvert vil jeg tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...