*toppris* Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 jeg kan det der med at nå er jeg 8+6, da i min niende uke... MEN... når vi da leser på info ang uke for uke, utviklingen til fosteret... hvilken uke skal man da følge på slike? skal jeg da nå lese på uke 8 siden jeg er 8+6 eller uke 9 siden jeg er i min niende uke? (fra i morgen, uke 9 eller uke 10??)
frk.Skog Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Såvidt jeg har forstått det så skal du lese på uke 8 hvis du er 8+6. Jeg har funnet ut (for mitt eget vedkommende) at det må passe best med tanke på unnfangelse og utvikling:)
MK73 Skrevet 30. januar 2009 #3 Skrevet 30. januar 2009 Med uke 9 menes niende uke, dvs fra 8+0. Imorgen er du 9+0, dvs at du er i tiende uke, dvs uke 10 i "uke til uke" Se teksten nedenfor, som er klippet fra "uke til uke": "Når det står uke 1, så betyr det at du er i din første uke. Du er ikke gravid ennå, men vil høyst sannsynlig bli det i slutten av uke 2. Babyen vil således ligge to uker etter deg. Derfor har vi lagt inn både mors og babyens graviditetsuke. Dette med hvilken uke man er i er ikke lett. Men det er slik at når du feks får opp uke 14 her, i forhold til teminen din, så betyr det at du har 13 fullgåtte uker bak deg og er x antall dager inne i din 14. uke."
MW** Skrevet 30. januar 2009 #4 Skrevet 30. januar 2009 Litt forskjell fra nettside til nettside- her på BIM tror jeg du skal følge den uken du er i- altså når du er 8+et eller annet så er du i niende uke. (akkurat som at du går i ditt 25 år når du har fylt 24..) mens feks babyverden regner fullgåtte uker (men de har en veldig tydelig oversikt øvers på alle uke sidene. Men lager du deg en profil med termndato osv blir du ledet til riktig side ;o)
Nr-3-i-Magen Skrevet 30. januar 2009 #5 Skrevet 30. januar 2009 På "Din Egen Side" står det jo at du er i uke 9 (når du er 8+6), og link til å lese mer om babyen i uke 9. Men hvis du går på andre nettsider, må du sikkert lese på uke 8.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har forstått dette med ukene hele veien.MEN hvis man ser hva som skrives om feks den 12. uken jeg er i nå så er det jo heeeelt feil i fohold til mål på lille baben. Ifølge alle andre sider er babyen min nå mellom ca. 4-5 cm. Men inne her (på mine sider) står det at babyen nå er ca 7,5 cm eller noe... Hvorfor det? Det står jo: su er nå i din 12. uke (noe som er riktig da jeg er 11+3) og fosteret måler 75 mm (var noe med 7 cm ii allefall som sto der). Og det er jo feil! hmmm.. noen andre som har tenkt på dette? Det er grunnen til at jeg nesten bare holder til og leser på babyverden...
MW** Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Hm. det er jo litt rart at det ikke stemmer- med forrige man var jeg ofte til UL (pga tidligere erfaringer med SA/MA) Og da mener jeg å huske at målene på babyen stemte veldig godt med det som stod på babyverden, hvertfall tidlig i svangerskapet.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 På babyverden er målene riktig(ut i fra mine ultralyder også). Men her på barnimagen er de helt feil og sier noe helt annet enn babyverden(de gir MYE større mål enn babyverden).
MK73 Skrevet 31. januar 2009 #9 Skrevet 31. januar 2009 Jeg vet ikke, men kan det hende at de andre nettsidene bruker CRL mens BIM teller med bena??..
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Hehe... skjønner jo det da. Leser om babyen i uke 12 her og det å være 11 uker på vei på babyverden(og jeg har skjønt den greiar der!!! Jeg er 11 fullgåtte uker mens i min 12 uke...). MEN blir jo feil å lese ett sted at spiren er så stor og så et snnaet sted at den er MYE mindre...hehe... MEn samme det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå