Pysjen Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Er Astma grunn nok til å få prioritet i barnehagesøknadsbunken?
tonebf Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Hmmm det vet jeg faktisk ikke.... Min sønn har astma og han fikk plass men vet ikke om det var derfor!
☆lillastjerne☆ Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Ikke at jeg vet det, men det tviler jeg på!!
Ksenia & Anjem Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 nei absolutt ikke..-har selv to gutter med astma
Mom2Two Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Da tror jeg det er ganske mange som skulle hatt prioritert plass, det er ganske mange barn som har astma.
Oktobermamma&princess-Z Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Tror ikke det er grunn nok, vet at man kan få prioritert barnehage plass pga nedsatt funksjonsevne (barnet), men det er vel ikke tilfelle her. Ellers er det prioritet ved et § 4-4 (hjelpetiltak) fra barneverntjenesten. Det er noen prioritetsgrunner dersom en forelder er funksjonhemmet, mottar rehabilitetspenger/ overgangsstønad også.. Husker ikke helt dette, men det er vel også opp til hver enkelt barnehage, evt kommune å styre dette ved opptak. Du kan jo ta en telefon til barnehagen/e du søker og spørre om dette.
OsloMor Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Har ei niese og en nevø som fikk bhg-plass pga. astma, dog ikke i Oslo kommune. Tror de er strengere her enn andre kommuner...
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Tror det er forskjellig mellom kommunene hva som kommer inn under pragarafene deres. Men har barnet astma er det mange grunner for å skrive det i søknaden. Jeg ser for meg at noen bhg er mer tilrettelagt enn andre på det punktet. (Vi ble hvertfall puttet inn i den beste av to valg her vi bor)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå