Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! beklager sniking inne hos dere.. men jeg håper dere vil svare meg dersom dere har erfaringer. jeg bare lurer på effekten av eggløsningstest som graviditetstest? skal den da evt tas på morningen, selvom man tester for EL senere på dagen? har googlet litt men finner ikke særlig til erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sommer da jeg ble gravid brukte jeg først el tester for å sjå, desse slo ut.. Da fant eg ut at eg skulle ta en gravtest for sikkerhetsskyld og ja eg var gravid...

Mistet den gangen da.. Men det går ann å bruke eltester som gravtest ja.. Men eg ville jo ha tatt gravtest også

Skrevet

takk for svar :) kommer til å bruke vanlig test også selvfølgelig, men har mange EL tester liggende og tenkte å høre hvordan det fungerte :) samme når på dagen man tester?

Skrevet

jeg tok 1 El-test og den slo ut,et par dager etter tok jeg en g.test også,og ja,jeg var gravid:).

Jeg var også usikker på når på dagen jeg kunne ta den (selv om det var flere dager siden jeg skulle hatt mensen),så jeg tok den om morgenen! Altså den aller første gangen jeg tisset om morgenen.

Skrevet

Jeg ville tatt den tidlig om morningen

grunnen til at EL tester gjerne kan taes om ettermiddagen, er at man gjerne har EL om ettermiddagen , slik at stigningen i LHhormonet kan være på ettermiddagen (og hos noen varer det ikke så lenge)

men hcg som er graviditetshormonet- er til stedet hele dagen. Men er mest konsentrert i morgenurin. Hcg hormonet er beslektet med LH hormonet det er derfor EL tester slr ut ved graviditet.

Med førstemann klarte jeg aldri å få EL testen til å slå ut ved eggløsning, men så begynte de å slå ut når det nærmet seg mensen,...jeg ble veldig forvirret. Denne gangen sniktestet jeg litt tidlig..først med EL test og når den slo ut, ble det en graviditetstest ogs :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...