Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Har et barn som er allergisk mot diverse, og planen er å teste ut ulike ting nå framover, for å se om hun får vondt i magen. Jeg ville gitt henne melk i morgen, fordi det er greiere i helga, når hun ikke skal i barnehagen likevel. Men hun skal være hos pappaen denne helga, så det kan hende at han blir nødt til å skifte en god mengde bæsjebleier. Vil selvfølgelig gi beskjed om dette på forhånd. Er det veldig urettferdig av meg å gjøre dette? Hun er hos ham nesten hver helg. Eller bør jeg frita ham for ansvaret, siden han har henne mindre enn meg?
Himmel og hav Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Ja, det er dumt av deg å gjøre, og det kan også være farlig. Du har ingen garanti for at hun ikke reagerer sterkere på å bli utsatt for noe hun ikke tåler nå, enn før. Utprøving bør kun skje i kontrollerte former etter klarsignal fra allergolog. Og til sist: hvorfor i all verden vil du utsett jenta di for ubehaget ved å få i seg noe hun ikke tåler istedet for å gå til legen og få tatt en ny prøve eller prikktest? Som matallergiker vet jeg hvor ille det er å få i seg noe kroppen ikke tåler. Så nei, det er ikke litt dumt av deg - det er veldig dumt av deg!
Himmel og hav Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Ok, da er det annerledes. Nei, da er det vel greiest å gjøre det i helga, hvor hun har mulighet for ro og fred rundt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå