Graciegirl Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Hei, noen som har en koselig plass å anbefale på Østlandet til noen som vurderer å flytte på seg? Vi ønsker oss en mindre og koselig/trygg plass. Gjerne på en toglinje. Maks pendling (tog/buss) til Oslo bør være under 1 time. Så langt er Hadeland høyt på lista, det samme er Hurumlandet. Førsnevnte på grunn av størrelse og nærhet til friluftsliv, samt gode pendlemuligheter. Sistnevnte på grunn av nærhet til sjø og greie pendlemuligheter. Heller ikke så alt for stort. Begge steder har greie priser på bolig, noe som også betyr en del. Andre tips fra fornøyde (eventuelt "advarsler") beboere er flott
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Kom til Årnes ) Flotte skogsområder med massevis av badevann og turmuligheter - sistnevnte sommer som vinter (med mindre du er isbader...hehe), elv (i mangel av saltvann og sjø) og kulturlandskap i umiddelbar nærhet, 50 min. til Oslo med tog, ca 40 min med bil. Ganske rimelig priser på bolig, veldig barnevennlig, full bhg-dekning. Ganske lite sted da men.
Joikaboll@ Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 www.sor-odal.kommune.no www.nes-ak.kommune.no
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Moss! Mange nydelige strender sentralt, fine turmuligheter, en "ordentlig" by med gode skoler og variert fritidstilbud. Kort vei til Oslo.
Graciegirl Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2009 Artig med så raskt svar! Tusen takk. Årnes høres jo koselig ut. Er det vanskelig for normalt oppegående/sosiale mennesker å bli kjent, tror du? Hvordan er det med oppvekstmiljø for litt større barn, er det mye problemer eller ikke mer enn det man må forvente? Du sier ganske lite sted. Betyr det "en bensinstasjon og coop" eller en plass med litt flere muligheter? Hva er nærmeste tettsted av litt størrelse? Tusen takk igjen for raskt svar. Må inn på Finn for å sjekke det ut
Graciegirl Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 TUSEN TAKK for tips, alle tre. Flott at noen har lyst til å svare
Islysa Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Spydeberg kan anbefales! Kun 45-50 minutter med tog til Oslo. 4 mil å kjøre. ca 4500 innbyggere...lett å bli kjent/få nye venner, boligprisene er ikke avskrekkende, landlig og fint. Rikt på tur-muligheter. Og innsjøen Lysern er en perle! Sjekk kommunens hjemmeside www.spydebergkommune.no
Gjest rosenrosarød Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Jeg hadde vurdert Sætre (Hurum). Der kan du få deg strandtomt ved sjøen for rimelig penge... Sætre er ett av de stedene utenfor Oslo som bare vil bli mer og mer populært, og transportkommunikasjonen bare stadig bedre og bedre.
Islysa Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 He-he...gikk litt fort i svingen... www.spydeberg.kommune.no skulle det være :-)))
kem e' det som bæsja? Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Bor i Drammen 35 min togtur til nationaltheateret, ski, skøyter mye skogsterreng, kulturtilbud, barnehage i skogkanten, gåavstand til sentrum (nytt bibliotek, nytt bad). Skjønner ikke hvorfor jeg pendler, men er jo veldig glad i jobben min. :-D
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 enebakk, eller flateby, eller tomter/hobøl. ingen av de er med tog, men med buss til oslo. men jeg vet ikke med buss fra tomter/hobøl altså,
4skatter Skrevet 29. januar 2009 #13 Skrevet 29. januar 2009 Enig, Moss eller Rygge! Pendler til Oslo, kjempebra forbindelse med E6 og tog...
tonebf Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Sande i vestfold, flott sted. Røyken, hyggen og lier
jente30L Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 bodde i oslo og tenkte som deg ,en time alle veier... endte i horten og stortrives;)
ungdomsmor Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 flateby i enebakk kommune.lite sted med to skoler og 4 barnehager,går buss til lillestrøm og tog til oslo eller buss helt til oslo på under en time.er en 1 til 4 skole her og en 5 til 7...greit med aktiviteter for unga
elskerlivet Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 Konnerud i Drammen, da bor du praktisk talt i skogen, samtidig som du har alle tilbud, full barnehagedekning, drammens beste tilbud til barn og unge, med f.eks egen skigruppe og skistadion i tilegg til alle andre vanlige aktiviteter, 10 min med buss til byen, 40 min til oslo, flotte bademuligheter i Stordammen eller Hagetjern med sansdstrand på selve konnerud.Flere mil med oppkjørte skiløyper, skøytebane, egen idrettshall. Mye ressurs-sterke folk da det har vært ganske dyrt i forhold til resten av Drammen, men det har jevnet seg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå