Gå til innhold

ekkel ekkel følelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et års tid hatt følelsen av at min mann er litt facinert av en av mine beste venninner. Hun er mye ute og reiser og spesielt mye til et land min mann også har vært i og de snakker mye om dette. Jeg har ikke vært der så det at jeg føler meg utenfor er kanskje det eneste som ligger til grunn for min mistanke... Vi har vært utrolig lite ute etter at vi fikk barn, og hver gang vi er invitert til vennepar/fest blir det som regel til at vi ikke kan pga at mannen min har andre prosjekter (garasjebygging) som må gå foran. Men nå skal venninnen min ha fest og han er sååå klar for å dra dit. Jeg er utrolig glad i begge, selvfølgelig, og er så redd for at jeg skal bli mistenksom og sjalu for noe som ikke er noe.

Det skal nevnes at vi aldri har hatt noen som helst sjalusi i forholdet vårt, så dette er en helt ny situasjon og følelse for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du har rett, og at han faktisk er litt facinert av henne. Betyr ikke at det er så farlig egentlig. Det er venner av kjæresten min som facinerer meg mer enn de andre gjør. Men det truer ikke mitt forhold til min samboer. Høres kanskje litt for enkelt ut, men hva med å spørre ham?

Skrevet

Jeg har tenkt på det, men da er jeg redd jeg nesten gjør han oppmerksom på at han er det, at hun er noe å bli facinert over, at jeg er usikker og så videre.

Jeg er jo trygg på han, men jeg har en følelse av at hvis jeg sier noe så kan jeg på en måte forsterke den facinasjonen, skjønner?

Skrevet

Hm, ja jeg skjønner... Da tror jeg ikke du skal mase noe om det. Hvis du er trygg på ham er facinasjonen i såfall ufarlig for deres forhold. Det er jo en av dine beste venninner, så det betyr at du kan skjønne at hun har noe man kan like. Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men føler dette er en overgang mange forhold må igjennom. Man velger jo sine venninner fordi de har noe spesielt :-)

Skrevet

Fornuften din er veldig herlig:) Takk! Vil ikke være mistenksom og føler jeg fikk satt ord på følelsene her og dermed kanskje ikke konfronterer han og kan slappe helt av på festen.

Skrevet

Er ikke du av og til fascinert av andre menn?

Du er jo ikke den eneste flotte kvinnen i verden. Han er ikke blitt blind og følelsesløs overfor andre kvinner fordi om han har valgt deg.

Forelskelsen er vel ikke helt på topp mellom dere to hele samlivet heller?

Sånn er det bare!

Jeg har vært og er fascinert av min manns onkel og to av kameratene hans, og jeg vet det er gjengjeldt. Det er sånn det er.

Drep ikke følelsene hans som mann, da mister han følelsene for deg også!

Gi både ham og deg selv rom og plass til å leve og føle i samlivet, da varer det lenger!

I de periodene du merker at han er opptatt av andre, må du gjøre det ekstra godt for ham å bli hos deg.

Vi velger ikke hverandre en gang for alltid, men på nytt hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...