Gå til innhold

Flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter den 27 februar, og jeg er litt småstressa over alt som må pakkes og ordnes før den tid. Noen som har litt flytteerfaring her, og kan komme med råd om hva jeg bør begynne å pakke, og hva jeg bør vente med til slutt. Leiligheten her vi bor nå er bare leieleilighet, men den bør jo vaskes godt ut før vi flytter. Når bør man begynne med utvaskingen?

Håper noen kan komme med litt tips og råd!

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk først det dere ikke trenger. F.eks. pynteting, bilder, bøker, spill og slikt. En god del kjøkkenting trenger dere heller ikke. Så dere kan pakke ned en del av det. Har dere to ulike serviser, kan dere pakke ned det ene. Bruker dere vinglassene såpass ofte at dere ikke kan pakke ned de enda? Sommerklærne deres kan dere pakke ned.

Det dere må pakke sist, blir klær dere bruker nå, toalettsaker, og de nødvendigste kjøkkentingene. Prøv å behold minimalt av kjøkkenting mot slutten, vask heller opp for hånd og daglig, for å få pakket ned mest mulig tidligst mulig.

Utvaskingen blir jo det siste dere tar. Når leiligheten er tømt, er det bare å vaske den. Så fremst den ikke blir stående tom lenge, men vil jo tro at siden dere leier skal dere levere nøklene kort tid etter. Et par dager før dere skal levere nøklene, kanskje?

Anbefaler å pakke tunge ting i mindre esker. Bananesker er geniale til å pakke flyttelass i, da de er lette å stable oppå hverandre, og de har håndtak å bære i. Ulempen er at de har hull i bunnen. Behold kartongen som ligger inni, sånn at de har noe i bunn. Men husk at blir innholdet for tungt, vil det rase ut. Anbefaler å bruke håndklær til å pakke rundt knuselige ting. Da får du ekstra beskyttelse, samtidig som du får pakket de ned.

Bøker, cder og slikt blir fort tungt hvis man pakker i for stor eske. Så pakk heller i mindre esker. Det skal gå an å bære eskene også... :)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Dette hjalp meg veldig på vei, og jeg er allerede kommt godt i gang med pakkingen :)

Skrevet

Bare hyggelig :) Nettopp vært gjennom det samme selv ;) Lykke til med flyttinga! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...