Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Trodde aldri jeg var typen til å gjøre dette, men ser nå at det desverre vil være viktig for livskvaliteten min Men så er jeg SÅÅÅ redd! Tenker bla på : Brystkreft....Vanskeligere å oppdage? Smerte.......Hvor lenge etter operasjonen vil det gjøre vondt Tidspunkt....Hvordan søke fri fra jobb..Vil jo ikke fortelle dette til noen..Hvor mange dager trenger jeg? Barn og amming....Har 1 barn og ønsker flere. Vet det er lurest å vente, men det kan bli en stund til vi prøver på nr.2, og det er NÅ jeg ønsker silikon..Erfaring med graviditet/amming og silikon? Utseende..Ble dere fonøyde.. Håper noen kan svare meg..Har tenkt på dette i månedsvis nå
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #3 Skrevet 29. januar 2009 Jeg var som deg. Før jeg fikk barn var tanken på silikon ikke i nærheten av hodet mitt engang. Men etter å ha ammet 2 barn i nærmere 4 år tilsammen, såg puppene ut som to hudvalker med strekkmerker. var tomt inni de. Brystkref - det er jeg ikke sikker på. Smerte - de 2 første dagene var værst. Legger du under musklaturen er det vist nok værre. Etter 4-5 dager tok jeg ikke smertestillende lengre. øm, men i lykkerus Det aller værste for meg var at jeg kastet opp en hel dag etter operasjonen. Og det gjorde ekstremt vondt. Tidspunt - sommerferien? Barn og amming - har ikke fått barn etter jeg la inn silikon, men vet om flere som har ammet med innlegg, og det gikk vist helt fint. Den nye type innlegg er 100% sikker med tanke på lekasje, så barnet vil ikke få i seg noe silikon. Utseende - veldig fornøyd. Hadde tomme hudlommer før, har c cup nå. Føler ikke de er store. Har ikke angret ett sekund.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Tusen takk for svar:) Er det mine pupper du beskriver, he, he...Blitt helt tommr her også, og når man var litt godt vant fra før av, gjør det ikke saken bedre..Det verste er egentlig at jeg ikke føler at de passer til resten av kroppen min lenger..Er litt kraftig, noe som jeg føler bare blir forsterket nå som puppene er borte.. 2 dager med smerte skal jeg holde ut, så lenge jeg bare blir fornøyd:) Kjedelig med den kvalmen da...Hadde du narkose? På klinikken i min by (kristiansand) utføres operasjonen i narkose, noe jeg aldri har hatt før...
angelmya Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Brystkreft; Antakelig ikke, fordi du vil være mer bevisst rundt temaet. En mammografi kan utføres på vanlig måte. Smerte; Varierer selvfølgelig, men brystsprenget gir seg oftest etter 2-7 dager, mens såret gjør vondt lenger. Smerten avtar ettersom det gror, men betennelser kan oppstå og forlenge smertene. Tidspunkt; Du får ikke sykmelding for slike inngrep, så du må søke om permisjon eller ferie. Man blir vel anbefalt en uke, jeg anbefaler to. Amming: Silikonproteser kutter ikke melkekanalene, i motsetning til brystløft. Du kan altså fint amme med proteser. Likevel er det mange kirurger som anbefaler å vente til man har fått de barna man skal ha, mest av estetiske årsaker. Resultatet kan forandre seg, kapsling kan oppstå, brystbetennelser kan lage forskjell i størrelse osv. Dette kan du lese om her: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article350500.ece Fornøyd; Strålende! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Takk for god informasjon:) Godt å høre at du ble fornøyd....Skal ringe for konsultasjon i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå