Gå til innhold

Hvor gammel var barnet ditt da du hadde barnevakt til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet de fleste setter en forskjell mellom besteforeldre som passer ungen/ungene hjemme, hos besteforeldrene eller andre.

Men jeg kjenner ei som hadde datteren borte i 2 netter da hun var 7 dager gammel!! Og det har bare fortsatt,.. Hun synes hun "fortjener å få fri" noen dager i uken, og tenker aldri på å dele spesielle opplevelser, og nye ting med datteren..

Hun er 23 år, men jeg synes det blir litt vell uansvarlig!

Jeg synes ikke det er noe galt i at besteforeldre passer barna, de er jo veldig viktige! Men så tidlig, og flere netter borte fra mamma og pappa..

Hvor gamelt var barnet ditt da det lå borte ei natt?? Eller hadde barnevakt en kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun var 1 år, det er jo litt sent men jeg følte meg ikke klar før det. Har gjort det et par ganger siden også og det går veldig fint:)

Skrevet

Jenta mi var 9 mnd første gang hun lå borte en natt. Og jeg savnet henne hehe

Skrevet

førstemann var 6 uker gammel og nr 2 var vel 2 mnd tenker jeg.

Men det er ikke så ofte vi er borte fra dem da.. Minstemann er 10 mnd og han har ligget hos bestemor og bestefar 3 ganger=)

Skrevet

Takk for svar:)

Synes alle dere hadde fornuftige aldre..

Det er jo ikke noe dårlig å ha barnevakt,men når man vil ha det minst 1 dag i uka, og gjerne 2-3 blir det jo litt mye.. Synes jeg da.

Men om man må ha det pga helse problemer, og man er alene osv så er det jo en annen sak.

Skrevet

I følge utviklingsteoretikerene (barnepsykologi) bør ikke barnet være flere timer borte fra primær omsorgsgiver (mor, far, begge -avh av hvem som har det daglige ansvaret) enn det er antall måneder gammelt (gjelder våken tilstand). Dette har vi fulgt. Da er ungen rundt halvåret før begge kan være borte en hel kveld, og det synes jeg er ålreit.

Skrevet

Jeg spurte moren min hvor gammel jeg var første gang de reiste bort fra meg. Fikk beskjed om at de hadde tatt 2 uker ferie når jeg var 3 måneder gammel, da bodde jeg hos besteforeldrene! Det må sies at det var på 70-tallet og mor ammet ikke, det forenkler det hele.

For min del, antar jeg at overnattingsbarnepass er utelukket så lenge jeg fullammer (dvs. ca. 6 mndr), og gitt at vi ikke har noe familie eller særlig nettverk der vi bor nå kan det være vrient å få til kort barnepass også. Det siste bekymrer meg mer enn det første, skulle gjerne hatt muligheten til å ta en tur ut med mannen av og til, på restaurant eller kino. Er redd for å føle meg klostret hjem.

Skrevet

med førstemann var hun 11mnd da hun var borte over natten første gangen. det var hos svigermor. hadde henne borte et par timer hos svigersøsteren min da hun var 4-5mnd en gang også.

en veninne passet henne et par tier også da hun var ca 7 mnd gammel.

andremann var 2,5 mnd da han ble passet nesten en hel dag av søsteren min. da var vi i begravelsen til svigermor. ut over dette hadde han en triollepike som trillet en times tid 2 dager i uken fra han var ca 7 mnd gammel. han er to år og har ikke vært borte på overnattning enda.

jeg har rett og slett ikke så mange rundt som kan passe mine barn for meg. men de er jo også mine barn. skulle nok ønske at vi en gang i blandt kunne sende bort barna en natt men svigermor døde og ppappa er syk så da er det ikke fler. resten bor i utlandet. litt langt å sende dem bort dit.

det kan jo være noen grunner du ikke vet om til at den ungen til veninnen din sender bort ungen så mye. men ja jeg syntes jo det er mye, men flott at hun har besteforeldre til ungen som kan stille opp.

Skrevet

første gang jeg hadde barnevakt t sønnen min var han 7 uker. var da bare 1 1/2 time mens jeg var i begravelsen til moren min. utenom det var han 9 mnd når jeg hadde barnevakt igjen. da la jeg han hos bestefar og han sov der til morgenen etter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...