Gå til innhold

Hvor gammel var barnet ditt da du hadde barnevakt til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet de fleste setter en forskjell mellom besteforeldre som passer ungen/ungene hjemme, hos besteforeldrene eller andre.

Men jeg kjenner ei som hadde datteren borte i 2 netter da hun var 7 dager gammel!! Og det har bare fortsatt,.. Hun synes hun "fortjener å få fri" noen dager i uken, og tenker aldri på å dele spesielle opplevelser, og nye ting med datteren..

Hun er 23 år, men jeg synes det blir litt vell uansvarlig!

Jeg synes ikke det er noe galt i at besteforeldre passer barna, de er jo veldig viktige! Men så tidlig, og flere netter borte fra mamma og pappa..

Hvor gamelt var barnet ditt da det lå borte ei natt?? Eller hadde barnevakt en kveld?

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Husker ikke akkurat, men var vel rundt en uke.

Skrevet

2,5mnd da hun var helt uten oss. På samme tid malte vi også huset og da var mamma her og så etter henne mellom ammingene så jeg fikk være med å male, men utenom det har vi vel hatt barnevakt 1-2 ganger i året (utover å hente i bhg fordi vi ble oppholdt eller liknende).

Fortjene fri flere dager i uka - den tanken kunne aldri falt meg inn. Hvems ansvar er barnet da, egentlig? Sånn utenom det må folk gjerne ha barnevakt så tidlig og ofte de vil for meg - hver sin familie, hver sin lyst :o)

Skrevet

Må si at jeg syns dette var litt mye, og argumentasjonen hennes var litt tynn. Har man fått barn, så har man fått barn - og ja - det er viktig med alenetid - men det kommer når barnet blir litt eldre....

Hadde selv barnevakt 2x1 natt før han var 4 mnd. Jeg MÅTTE sove... følte meg torturert som ikke fikk sove.... Måtte gjøre alt selv til vanlig. Var besteforeldrene på min side som passet ham. andre hadde vært helt uaktuelle.

Etter dette hadde jeg barnevakt hvor han sov hos besteforeldrene da han var 8 mnd. Men bare en sjelden gang.

Skrevet

Et par timer nå og da, fra han vare noen få uker gammel. Men la han da ned rett fra puppen, og han sov stort sett til vi var tilbake :)

En kveld... Tja, 5-6 mnd?

Over natta (her hjemme); nesten 1,5 år. Vi har ikke hatt behov før det egentlig... Er to vi da, og har ikke reist vekk uten han før det. Var ikke viktig for oss at det skulle være her heller egentlig, men svigermor syntes det var enklere og tryggere for han å være her :) Han har dermed ikke sovet borte uten oss enda.

Skrevet

Overnattet hos mormor og morfar da hun var ca 8 uker. Hun har også vært der alene i en uke hvert år fra hun var 1 år (det er 30 mil herfra).

Kjempefint for alle parter :)

Skrevet

Han var rundt 2 mnd. da sov han en natt hos mamma og de. vi hadde bursdagsfest for meg:) ellers så har vi hatt barnevakt sånn her og der. har mange gode venninner som elsker å passe han. Når han var 5 mnd var jeg vekke en helg mens venninnen min passet han, de koste seg masse:)

Skrevet

Yngste var 11 timer når hun hadde barnevakt første gang(i ca: 4timer) fødte natten før bryllupet til min beste vennine og jeg skulle være forlover så var jo nødt å dukke opp i kirken da;) Hun har ikke vært borte en natt enda(er 5 1/2mnd) men blir borte 2 netter fra 22-24 februar. De største husker jeg ikke når de var borte fra oss noen timer men begge var sån vel mer eller mindre akkurat året da de sov borte fra oss første gang.

Skrevet

Han var akkurat 6 mndr da han lå borte for første gang. Da lå han hos søstra mi. Før det så hadde han vært hos bestemora si et par timer om gangen mens jeg var hos frisøren o.l.

Hadde barnevakt hjemme hos oss en kveld da han var 7 mndr. Da satt en veldig god venninne av meg hos oss i noen timer.

Men nå som han er halvannet år har han ligget hos mine foreldre mange ganger. Han stortrives der. Og en gang hos hver av de 2 søstrene mine.

Skrevet

men med tanke på at ingen anne har spurt......hva har alderen hennes med saken å gjøre??

Skrevet

Må tilføye at han ikke ligger hos besteforeldrene sine fordi vi skal "ha fri" innimellom. Men han er hos min mor de dagene jeg jobber, og når jeg har tidligvakt synes mor det er like greit at han ligger over så vi slipper å ut å kjøre med han så grytidlig på morgenen.

Skrevet

Eldste var 2mnd'er når han sov vekke første gang.

Mellomste ca 3 mnd'er.

Yngste er 8 mnd'er og vi har enda ikke hatt barnevakt til han hvor han sover vekke. Han har blitt passet noen timer da vi var i bryllup, mens jeg pendlet frem og tilbake fra hus til bryllup for å amme. Hehe..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

eldste var på overnatting når hun var 6 mnd. Minsten hadde barnevakt her hjemme når han var 2 mnd.

Jeg var forøvrig 19 når eldste ble født, og 22 når minste kom.. så tror ikke alderen har noe å si bestandig ;)

Syns det var lettere å "gi slipp på" minsten, enn ho eldste...

Skrevet

Første barnevakt på 2-3 timer, var når mamma passa han når han var 1 uke gammel..

Første overnatting var hos mamma og pappa når han var 4-5 mnd gammel..

Skrevet

Hadde barnevakt en kveld hjemme hos meg når mini var ca 3 mnd..

Skrevet

Sønnen min er ti mnd, har enda ikke sovet over hos noen. Min søster passet han en kveld i tre timer, sånn at mannen min og jeg var ute og spiste. Ellers så har jo bestemoren passet han noen lørdager og søndager på dagen da.

Skrevet

Hun har aldri sovet hos noen andre. Men da lillesøster kom, måtte hun ha sin første natt uten oss! Hun var 17mnd, og bestemor var hjemme hos oss med henne=)

Heldigvis gikk fødselen fint, så vi var hjemme etter 12timer ;-D

Skrevet

første gang noen andre passet mini var nå da vi hadde 3-års jubileum (hadde vært sammen i 3 år), og skulle ute og spise. det var bare i et par timer, og vi var fem minutter å gå unna :) det var svigermor som passet ham. ammet før vi dro og etter vi kom hjem, så det var ikke noe problem :)

Skrevet

glemte å skrive at da var han nesten 3 mnd :)

Skrevet

Førstemann var 3mndr da jeg var ute for første gang.

Det var min mor som hadde ham, og vi bodde hjemme hos henne så det var ikke snakk om at han sov borte.

Min mor fungerte litt som en reservemamma for eldste gutten da han var liten.

Minsten er nå 10mndr, snart 11 og jeg har enda ikke vært borte mer enn 2-3 timer om gangen.

Skal feire min egen 30årsdag dagen etter 1årsdagen hans, og kvier meg for å overlate ham til sin mormor.

Skrevet

et par uker, men det var slik at jeg fikk ta meg en lur...

Skikkelig barnevakt hadde vi første gang da hun var 2mnd. Jeg og sambo gikk ut på kvelden, men vi sov alle i samme hus.. Bare at jeg slapp å ta ansvar på natten :) (hun var flaskebarn uansett)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Du som sa at alderen ikke spiller noen rolle, det vet jeg da.. Er 1 år yngre enn denne jente.. Mente det ikke som at en ,så er alle.

Men mente kanskje det kunne spille inn på henne!?

Jeg synes det er helt greit å ha barnevakt, godt for ungen og spesiellt besteforeldrene som de får et godt bånd til.

Men når argumentasjonen er at hun har krav på fri! Så synes jeg det blir litt teit.. Hun skal ut å feste hver helg, samme hvem som tar ungen, bare noen gjør de. Da skal hun helst ligge bort fra tidlig fredag til sent søndag om ikke mandag,så hun kan ta seg inn etter festinga. Hun har også barnevakt i uken. Synes det er trist jeg da.

Ungen er jo så nydelig, å sover 8 timer om natta minst siden hun var født. Så hun er ikke noen vanskelig unge..

Skrevet

Glemte å si at hun har en samboer,BF som er likedan,om ikke værre.

Skrevet

Eldste var 3år før vi hadde barnevakt på kvelden; da overnattet hun ei natt hos besteforeldrene sine.

Yngste var 3mnd da vi var borte en kveld på julebord.

Neste gang var hun 14mnd; da var mine foreldre her ei natt mens vi var på overnattingstur med jobben til mannen.

Jeg synes det er fælt å være borte fra barna mine, og tar de med på alt jeg kan. Vi velger heller å tilrettelegge litt.

Neste gang vi skal ha barnevakt blir vell til årets julebord :) Jeg gleder meg! (";)

Vi hadde forresten ei bestemor boende hos oss et par dager etter fødselen, og ei ukes tid da hun var 4mnd fordi jeg var syk. (Første gang hadde ei blodåre sprukket, andre gang var det en mellomting mellom influensa og magesyke)

Skrevet

Første gang jeg var borte en natt da var han 9mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...