UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 #1 Skrevet 29. januar 2009 Nesten daglig får jeg "stakkars deg", "skjønner ikke hvordan du klarer det" og "skal du virkelig det?" osv...og det blir liksom sagt på en måte som at det er skikkelig synd på meg som fikk 3 tette ved et uhell!! Vi har jo selv planlagt å få barna så tett, og klart det kan være slitsomt i blandt, men det går helt greit. Barna er forholdsvis enkle å ha med å gjøre(så langt!!) =) Allerede når vi fikk førstemann(og tilog med føre), som forøvrig ikke var planlagt, snakket vi om å få to tette. Allerede da blei jeg advart mot at det måtte vi aldri finne på! Og når vi fikk nummer to ville vi også ha nummer tre ganske tett på - vi har begge to alltid ønska oss 3 barn. Ironisk nok, så driver folk å spør stadig vekk nå om vi ikke skal prøve oss på å få ei jente...! Vi har tre gutter =P Men nå er det nok altså - vi er ferdige med å produsere! Nå skal vi kose oss med de vi har =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. januar 2009 #2 Skrevet 29. januar 2009 Herrefred, nei... man er da voksen nok til å ta slike valg selv. Men jeg syns fryktelig synd på meg selv, og jeg har bare 2! hehe så jeg beundrer dere, men synes ikke synd i dere! )
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2009 Forresten, til alle dere som har ett barn nå - jeg synes den største overgangen var fra 0-1 =)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2009 Hehe, to kan være mer enn nok det! Noen som springer fortere enn andre =P
Blåmandag¤ Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Nei, har man ikke valgt det selv da? Hehe. Vi har snart 3 vi også, men med litt mer aldersspredning da. De to minste vil det være 1,5 år mellom, men eldstejenta er 8 år nå, så det er ikke så mye strev der lenger akkurat.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. januar 2009 #6 Skrevet 29. januar 2009 Jeg syns ikke synd på (med mindre folk ser totalt utslitt ut og klager på det selv), men kanskje heller beundrer litt. Det MÅ da unektelig være mer arbeid enn med èn som vi har, og når de har stort aldersspenn, men man "kan" jo det man har på en måte. Jeg takler fint èn, og takler nok fint 2 når denne kommer, men blir stressa i hodet av å feks passe 2-3 stykker, hehe. Men å gå rundt og si "stakkars" til folk som ikke klager, dèt har jeg aldri skjønt...
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 absolutt! hadde jeg hatt 3 av samme kaliber som nr 2, så hadde saken sikkert vært en annen
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Ja litt, fordi jeg har 3 små gutter selv og vet hvor usannsynlig sliten jeg kan bli innimellom og da antar jeg jo liksom at andre med tre små også kan føle det slik innimellom ;-) At jeg er gravid og nr 3 er ekstremt krevende kan nok bidra litt til tankegangen, det må innrømmes ;-)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2009 Ja, blir jo noe helt annet å passa andres enn sine egne =P Jeg tenket igrunn sånn at; har man en unge må man passe på hele tida uansett. Kanskje litt mer jobb, ja, men kan jo ikke gå å legge seg på sofaen med "bare" en unge å se til heller! Kanskje jeg ser skikkelig stakkarslig ut?! Huff, nei, håper ikke det!
Harald Ripultfør Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Jeg syns ikke synd på de med tre barn, og sier heller aldri "stakkars dere", men jeg som 1barnsmor (foreløpig) kan tenkte "hvordan greier de det?"
mamman til to gutter Skrevet 29. januar 2009 #12 Skrevet 29. januar 2009 Jeg er veldig imponert over de som har både 2 og 3 tette. Jeg hadde ikke vært klar for et nytt svangerskap når sønnen min var under 1år og er fortsatt ikke helt klar selvom han er over 1,5år (selvom tanken "snart en gang om en liten stund" har begynt å komme...). Alle har på en eller annen måte tatt et valg om å få barn så tett, så det er jo noe man har bestemt seg for selv. Hvis de har problemer med noe fordi barna er så mange eller så tette, så kan jeg selvfølgelig syns synd på dem, men ikke automatisk bare fordi de har tre barn.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. januar 2009 Spennans med 4 da! Alltid tenkt at du ventet nr 3, jeg =P Selv fant jeg ut at det holdt med 3 da jeg i tida etter fødselen hadde mareritt om at jeg var gravid med tvillinger og gav dem bort, haha! Så da sendte jeg gubben til legen...=)
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Synes ikke synd i deg, men beundrer deg mer..har mer enn nok med 2 tette:) Men alt er jo en fase...tror ikke det er sååå stor forsjell på 2 og 3 barn når den mest hektiske småbarns tiden er forbi.. Jeg angrer ikke på 2 tette da, tenker på hvor mye glede de vil få av hverandre senere i livet, synes det er viktig med søsken,og gjerne litt tett:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. januar 2009 #15 Skrevet 29. januar 2009 Nei, synes ikke synd på de:) Men JEG hadde aldri taklet å ha 3 tette, to holder lenge her i heimen;)
du og jeg og vi to Skrevet 29. januar 2009 #16 Skrevet 29. januar 2009 Nei, absolutt ikke;) Men det er vel to måter å ta det på - enten "stakkars dere" eller "så utrolig bra dere takler å ha tre små, stå på", jeg synes vel sistnevnte fungerer langt bedre enn den første.
mai mammaen til to Skrevet 29. januar 2009 #17 Skrevet 29. januar 2009 nei det syns eg ikke.må vel heller si at jeg beundrer dem.. jeg tror ikke jeg hadde orket å gå gravid igjen nå....syns det var ganske tungt å være gravid med en 1 åring i hus.jobbet 100% og var dau trøtt hele kvelden. men eg ser bare positivt på det å få dem tette jeg..
Gjest Skrevet 29. januar 2009 #18 Skrevet 29. januar 2009 Var vel det vi også burde ha gjort, hehe... Vi hadde ikke tenkt å ha flere enn 3 barn vi heller, i hvertfall ikke flere på noen år, men så dukket det plutselig opp en liten hybelbeoer likevel ;-)
Raych Skrevet 29. januar 2009 #19 Skrevet 29. januar 2009 Nei, de fleste har vel valgt selv hvor mange barn de skal ha?
Trulte76 Skrevet 29. januar 2009 #20 Skrevet 29. januar 2009 så kjekt det må være for guttene å være 3 tette brødre da Får mye selskap i hverandre de. Jeg har aldri tenkt tanken engang jeg. Hadde bare tenkt at de ville ha 3 tette og hvorfor ikke?
Joikaboll@ Skrevet 29. januar 2009 #21 Skrevet 29. januar 2009 Neeheiii... Man kan jo velge selv da Men helt klart, slitne foreldre får en ekstra tanke, men da uansett om dem har 1 eller 7, store eller små Men hva defineres som 3 små da? Jeg har selv 3 på 4,5 år men, ser ikke på det som 3 små.
lihi Skrevet 29. januar 2009 #22 Skrevet 29. januar 2009 2 (gjerne tette) er vel fortsatt "hovedregelen" -og 3 for spesielt interesserte har jeg alltid tenkt. Hadde to gutter med 1 år + 9 mndr aldersforskjell og evig fornøyd med det. Så ble jeg gravid, og ville bli 3 barnsmor når minsten var 2. Auda....tenkte vi, men da jenta vår kom var det som en GAVE:) Jeg føler meg stolt og priviligert. Selvfølgelig endel arbeid, men langt bedre enn "fryktet" og ingen synes synd på oss
UnePune äntligen hemma! Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 29. januar 2009 Ja, nemlig! Kan faktisk huske at jeg synes det var mer slitsomt med første - ikke fordi han var spesielt slitsomt, heller tvert i mot, men det var en stor omveltning å ta seg av et barn 24t i døgnet =P Små barn? Nei, vet ikke jeg...mine er 4, 2 og 8mnd`er - tenker at de to minste er små, største er jo diger! Hehe! Men helt selvstendig er han jo ikke da...får ikke leke ute aleine og sånt enda...men kanskje mot sommern =)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 29. januar 2009 #24 Skrevet 29. januar 2009 Åååååå jeg vil ha 3 tette =0) såååå sjalu på de som har det. Har 2 vakre prinsesser som er 16 måneder mellom. Neste måned er minsten 16 måneder. Tenk så kom om jeg hadde vært gravid i 8 måned nå. Satt desverre inn spiral for å la kroppen få slappe av litt. Men snart skal den uuuuuuuuuuuuut =0) Har 2 bedaglige jenter som har sover hele natta fra de var 2 måneder. Syntes det ikke er noe slit i det hele tatt bare kos med jentene. Gleder meg til å bli gravid igjen =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå